{PUB's Delight} The Marcom Engine zet BMW 2 Active Tourer op de kaart

Crea / News

De BMW 2 Reeks Active Tourer is de eerste wagen die BMW in België en Luxemburg lanceert in samenwerking met The Marcom Engine, een eengemaakte architectuur van Serviceplan Group die de strategie, creatie en productie van assets voor zijn klant BMW volledig integreert in één enkele unit. Haar partners in deze structuur zijn Mediamonks en Berylls en de bureaus van Serviceplan Group. Deze structuur stelt het bureau in staat een performance marketing oplossing aan te bieden aan zijn klant.

Het doel van de campagne was de unieke persoonlijkheid van deze vernieuwende versie van de BMW 2 Reeks Active Tourer, en zijn plug-in hybride versies, in de kijker te zetten. De BMW 2 Reeks Active Tourer is een sportieve allrounder voor het premium compacte segment en met zijn flexibel interieur en sterke persoonlijkheid spreekt hij vooral jonge gezinnen en vijftig- en zestigplussers aan die graag freewheelen. The Marcom Engine Belux – TME – voegde een eigen toets toe aan de internationale campagne met "Ready for a Tour called Life".

De campagne voor de nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen BMW en The Marcom Engine Belux-entiteiten (Serviceplan Group, Mediamonks, Berylls) maar ook Lovo Films. En een aantrekkelijke cross-over vraagt natuurlijk om een stevig crossmediaal plan waarin televisie, online video, bannering, OOH (36 m2 posters en videoschermen) hand in hand gaan.

TME produceert een reeks assets op nationaal niveau, maar ook op dealerniveau (TVC en cinema 30’’, sponsoring spots, social media assets, OOH, DOOH, geanimeerde en statische banners, E-CRM, Webpagina's, dealeradvertenties, buitenvlaggen, stickers, en nog veel meer).

Credits

Client: BMW Group Belux

Contacts: Pascale Goudvis, Sarah Heivers, Alice Verbeke, Kirsten Major, Joke Caluwaerts, Georges Pagalis, Domien Arnout, Steven Witpas

Agency: The Marcom Engine  (Serviceplan Group, Mediamonks, Berylls)

Accounts team: Nathalie Vergught, Femke van Rijt, Melissa Bekaert, Liesbeth Stevens

Strategy: Dimitrios Lemonias

European Creative Masters : Mediamonks & TME

Creative Director: An Rietjens

Creative Team: Bram Van Looveren, Willem De Geyndt, Manuel Sarraf

DTP: Denis Roumegoux, Paul Follezou

Film Production Company: Lovo Films

Editing: Eliott Jerusalmy, Valentin Taminiau

Digital Agency: Plan.Net (Serviceplan Group)

Project Manager: Aymeric Wielemans

Web Content Manager : Sami El Nakadi

HTML Developer: Philippe Herman

Digital Media Agency: Mediaplus (Serviceplan Group)

Connections Planner : Manon De Munck

Programmatic & Data Agency : Mediascale (Serviceplan Group)

CRM Project Manager: Laurent Samain

OFFLINE Media Agency: Initiative