The New York Times dumpt Apple News
Sinds deze week verschijnen er geen artikels meer van de The New York Times in de Apple News feed die beschikbaar is op Apple-apparaten. The Times heeft namelijk besloten om al zijn gratis content terug te trekken van de nieuwsdienst van Apple. De reden? Op zijn website laat de krant weten dat het model van Apple geen direct pad terug naar de site van The New York Times aanbiedt, en dus de strategie van de krant ondermijnt om directe relaties met betaalde lezers op te bouwen.
“De kern van een gezond model tussen The Times en de platforms is een direct pad om die lezers terug te sturen naar onze omgeving, waar we de relaties met onze lezers en de aard van onze bedrijfsregels kunnen controleren en beheren,” schreef Meredith Kopit Levien, chief operating officer van The Times, in een memo aan zijn medewerkers. “Onze relatie met Apple News past niet binnen deze parameters.”
In tegenstelling tot Apple News biedt Google News wel een verzameling links aan met doorverwijzingen naar de bron — en dus de eigen website van de publicatie in kwestie. Daar kan de Times gewoon nog steeds een abonnement voorschotelen. Apple News biedt binnen de app op iPhone, iPad en de Mac gratis video’s en artikelen aan, maar laat nergens een link naar een abonnement zien, verduidelijkt website One More Thing.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]