The North Face viert vijftigjarig bestaan

The North Face bestaat vijftig jaar en lanceert ter ere daarvan een nieuwe internationale campagne: ‘Question Madness’. De campagne is de volgende stap in de ontwikkeling van The North Face, van de eerste winkel in San Francisco in 1966 tot wereldwijd marktleider nu. In de afgelopen vijftig jaar is ontdekken altijd de spil geweest van het merk – van de hoogste Himalaya-toppen tot de moderne steden. Dit blijft The North Face tot vandaag de dag motiveren in al het werk dat het outdoormerk doet op het gebied van retail, adverteren en klantbetrokkenheid. De nieuwe, digitale campagne brengt verschillende atleten onder de aandacht die de afgelopen vijftig jaar veel voldoening haalden uit hun persoonlijke ontdekkingstocht. Zij overtroffen verwachtingen en inspireerden anderen. ‘Question Madness’ bevat prachtig beeldmateriaal van de meest afgelegen plekken ter wereld, waarvan veel door de atleten zelf werd vastgelegd tijdens expedities. Het Cat Stevens-nummer Miles from nowhere begeleidt de inspirerende beelden.
‘Question Madness’ neemt individuele motivaties voor ontdekken onder de loep, en de voldoening die voortkomt uit grenzen verleggen. The North Face trekt de definitie van presteren in twijfel – en hoopt consumenten te inspireren hetzelfde te doen. Ontdekken gaat over groei als mens en als maatschappij in zijn geheel.
“De Question Madness-campagne komt op een moment waarop ontdekking – in alle vormen – belangrijker is dan ooit,” zegt Todd Spaletto, directeur van The North Face. “De huidige samenleving trekt tradities, systemen en instellingen in twijfel. Wat gisteren ondenkbaar was, is vandaag gemeengoed. Wij juichen degenen toe die het lef hebben het onbekende pad in te slaan en hun eigen succes durven vormgeven.”
Stacy Peralta, een legendarische skateboarder, surfer en filmproducent, en campagnedirecteur, zegt: “Atleten betreden dagelijks de dunne scheidslijn tussen vooruitgang en gekte. Ik heb veel tijd doorgebracht met atleten en vind dat zij vaak verkeerd worden begrepen. Velen vinden het waanzin, maar dat wat ze najagen draait niet om een concrete beloning maar iets veel groters. Het gaat om iets bereiken met elke vezel van je lichaam, en als dat lukt is dat heel bevrijdend. Wanneer niets er meer toe doet, behalve jijzelf en het moment – dat is het beste gevoel ter wereld.”
De campagne ‘Question Madness’ start op Facebook en verspreidt zich wereldwijd in het vierde kwartaal, in ruim zestien markten waaronder Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, China, Hong Kong, Australië en Nieuw-Zeeland. De campagne verschijnt op internationale online media, en is te zien op buitenreclame in diverse landen in Europa. The North Face-atleten die een rol spelen in de campagne ‘Question Madness’ zijn Xavier De Le Rue, Emily Harrington, Alex Honnold, Renan Ozturk en Conrad Anker. Het merk roept consumenten op via social media verhalen te delen over hoe zij hun grenzen verleggen in hun ontdekkingstocht, via #QuestionMadness.
https://www.youtube.com/watch?v=ayv41ZmNWtk&feature=youtu.be
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]