The One Show 2022: Leo Burnett Chicago winnaar Best of Show en Agency of the Year

Awards / News

Leo Burnett Chicago sloot een enorm succesvol jaar af op The One Show 2022. Het bureau won de Best of Show, drie Best of Discipline Awards en 20 Gouden Pencils voor "The Lost Class" (zie foto hierboven) in opdracht van Change the Ref, en werd uitgeroepen tot Agency of the Year. Het bureau won Best of Discipline in Creatief gebruik van data, Creatieve doeltreffendheid en Out-of-Home. In totaal werd Leo Burnett Chicago bekroond met 20 Gouden Pencils, drie Zilveren, zeven Bronzen en 14 Merites. 

"The Lost Class" was de meest bekroonde inzending van The One Show 2022, met 20 Gouden Pencils, vier Zilveren, vijf Bronzen en zeven Verdiensten. Hungry Man Los Angeles nam een van de zilveren en verdiensten voor het werk mee naar huis.

De hoogste onderscheidingen van The One Show van dit jaar, gebaseerd op cumulatieve scores voor gewonnen Pencils en Merits in alle disciplines, zijn:

  • Agency of the Year — Leo Burnett Chicago
  • Independent Agency of the Year — L&C New York
  • Brand-Side Agency of the Year — Google Devices & Services Creative Team Mountain View
  • Network of the Year — Ogilvy Group
  • Creative Holding Company of the Year — Omnicom Group
  • Production Company of the Year — Hungry Man Los Angeles
  • Music & Sound Company of the Year — Beacon Street Venice
  • Client of the Year — Unilever
  • Non-Profit Client of the Year — Change the Ref 
  • Brand of the Year — Google

The One Show 2022 Best of Discipline winners:

  • Brand-Side —draftLine AB InBev Colombia Bogotá with Abaco Bogotá and Macarena Bogotá “Tienda Cerca” for AB InBev Colombia, Tienda Cerca
  • Branded Entertainment — Mojo Supermarket New York with Active Theory Los Angeles, “DojaCode” for Girls Who Code
  • Creative Effectiveness — Ogilvy UK London with Ogilvy Toronto “Courage is Beautiful” for Dove
  • Creative Use of Data — Leo Burnett Chicago with Hungry Man Los Angeles “The Lost Class” for Change the Ref
  • Experiential & Immersive — Leo Burnett Chicago with Hungry Man Los Angeles “The Lost Class” for Change the Ref
  • Film — Riff Raff Films London with 750mph London and Moving Picture Company London, and Final Cut London “Open Spaces” for Burberry
  • Design — Google Mountain View with Google Creative Lab New York for its own “Timelapse in Google Earth
  • Direct Marketing — Publicis Italy Milan with Prodigious Milan, Prodigious Milan, JAJAFilms Barcelona and TresBien Buenos Aires, “Shutter Ads” for Heineken
  • Gaming —Cheil PengTai Beijing with Cheil Hong Kong “The Cost of Bullying” for Samsung
  • Health & Wellness — L&C New York with Suitcase Productions New York and Agosto Lima “Piñatex” for Dole Sunshine Company and Ananas Anam
  • IP & Products — Google Devices & Services Creative Team Mountain View for its own “Real Tone
  • Interactive, Online & Mobile — GUT São Paulo with HEFTY São Paulo, I Hate Flash São Paulo and Mol São Paulo, “Hidden Spots” for Heinz
  • Interactive & Mobile Craft — Mojo Supermarket New York with Active Theory Los Angeles, “DojaCode” for Girls Who Code
  • Integrated — BBH USA New York with Anonymous Content Los Angeles and Cabin New York, “Black-Owned Friday” for Google
  • Moving Image Craft — Serviceplan Germany Munich “The Wish” for Penny
  • Music & Sound Craft — BBDO New York “Teenage Dream” for Sandy Hook Promise
  • Out of Home — Leo Burnett Chicago with Hungry Man Los Angeles “The Lost Class” for Change the Ref 
  • Pharma — Special Auckland with The Post Office Auckland David's Unusables” for Motor Neurone Disease New Zealand (MND NZ)
  • Print — Africa São Paulo “The Most Valuable News” for Folha de S.Paulo Newspaper
  • Public Relations — Jung von Matt DONAU Vienna “Vienna Strips on OnlyFans” for Vienna Tourist Board
  • Radio & Audio — Dentsu Webchutney Bengaluru “The Unfiltered History Tour” for VICE World News
  • Social Media — McCann Paris Neuilly-sur-Seine with McCann Health London, McCann Worldgroup Germany Düsseldorf and Weber Shandwick Neuilly-sur-Seine, “The Bread Exam” for Spinneys and the Lebanese Breast Cancer Foundation

The One Show 20221 Special Awards

De One Show CMO Pencil erkent de marketeer aan merkzijde achter het meest impactvolle idee op de business van een merk van het afgelopen jaar. Voor de eerste keer in de geschiedenis van deze speciale prijs, eerde The One Show co-winnaars bij het merk. Lorraine Twohill, CMO bij Google, ontving de award samen met Florian Koenigsberger, Image Equity Lead Google, voor "Real Tone", een verzameling technische verbeteringen aan de Pixel 6-camera en Google Photos die de nuances van alle huidtinten nauwkeuriger en mooier uitlichten. De uitzondering die dit jaar is gemaakt om Koenigsberger als co-winnaar op te nemen, is een erkenning van de cruciale rol die hij heeft gespeeld om deze innovatieve en belangrijke technologie tot realiteit te maken.

De prestigieuze One Show 2022 Penta Pencil, dat wordt uitgereikt aan het bureau en het merk die samen de afgelopen vijf jaar uitmuntend creatief werk hebben geleverd, werd uitgereikt aan Ogilvy UK en Dove.

Het One Show Fusion Pencil, de eerste wereldwijde prijs voor geweldig werk waarin de DEI-principes en ondervertegenwoordigde groepen het best zijn geïntegreerd in zowel de creatieve inhoud van het werk als het team dat het heeft gemaakt, werd uitgereikt aan:

  • BBH USA New York City with Anonymous Content Los Angeles and Cabin New York, “Black-Owned Friday” for Google
  • FCB India Delhi with FCB Chicago “The Nominate Me Selfie” for The Times of India and Political Shakti
  • Zulu Alpha Kilo Toronto with Zulubot Toronto, “The Micropedia of Microaggressions” for Black Business and Professional Association

Er waren twee One Show Green Pencil-winnaars, die het meest milieubewuste creatieve werk van het jaar bekroonden: 

  • L&C New York with Suitcase Productions New York and Agosto Lima “Piñatex” for Dole Sunshine Company and Ananas Anam
  • Saatchi & Saatchi New York with Biscuit Filmworks Los Angeles and Pickle Music New York, “#TurnToCold” for Procter & Gamble, Tide

De One Show Sustainable Development Goals (SDG) Pencil, gecreëerd in samenwerking met het United Nations Office for Partnerships en de non-profit PVBLIC Foundation om bureaus en merken te belonen voor werk dat de wereld verbetert en bijdraagt aan een duurzame toekomst voor iedereen, ging naar:

  • L&C New York with Suitcase Productions New York and Agosto Lima, “Piñatex” for Dole Sunshine Company and Ananas Anam
  • Wunderman Thompson Colombia Bogotá “Waterlight” for E-Dina Energy

De One Show Cultural Driver Gold Pencil, een erkenning voor invloedrijke ideeën en uitvoeringen die een grote impact hadden in hun respectievelijke culturen en omgevingen, en die buiten de traditionele categorieën in reclame en design vallen, werd toegekend aan McCann Paris Neuilly-sur-Seine met McCann Health London, McCann Worldgroup Germany Düsseldorf en Weber Shandwick Neuilly-sur-Seine, voor "The Bread Exam" voor Spinneys en de Libanese Breast Cancer Foundation.

Alle winnaars van One Show 2022, goud, zilver, brons en verdienste, zijn nu bekendgemaakt. Na Leo Burnett Chicago met de meeste Gouden Pennen was het McCann Paris Neuilly-sur-Seine met negen, allemaal voor "The Bread Exam" voor Spinneys en de Lebanese Breast Cancer Foundation. Africa São Paulo won acht keer goud, waaronder vier keer voor House of Lapland "Salla 2032" en voor Folha de S.Paulo Newspaper "The Most Valuable News".

Kleine onafhankelijke bureaus hadden een sterk jaar op The One Show.  Zo werd L&C New York bekroond met vier keer goud, Best of Discipline in Health & Wellness, een Green Pencil, een SDG Pencil, en uitgeroepen tot Independent Agency of the Year.  Mojo Supermarket New York sleepte zes gouden potloden in de wacht, twee Best of Disciplines (Branded Entertainment, en Interactive & Mobile Craft), één zilveren en drie bronzen.

In totaal werden 19.579 werken uit 66 landen en regio's ingeschreven voor The One Show 2022, een stijging van 10,5% ten opzichte van vorig jaar. Bureaus, studio's, merken, productiebedrijven en ontwerpers uit 44 landen en regio's kregen 193 Gouden Pencils, 163 Zilveren, 233 Bronzen en 1.022 Verdiensten. 

De showcase van alle One Show 2022 Pencils en Merit winnaars : klik hier!