Het is een van de grootste smartphonemerken in China en top drie in Azië, maar in Europa en vooral in België is OPPO nog een challenger van de gevestigde waarden. In de aanloop van de lancering van hun nieuw flagship model, de OPPO Find X5, namen OPPO en The Other Agency het moment om ook aan OPPO’s merkbekendheid te werken.
En merkbekendheid begint bij het begin: de Belg laten weten wie je bent en wat je doet. Daarom koos het bureau voor een online campagne, ondersteund door nationale radio en een spot op het Proximus TV-netwerk. The Other Agency koos ervoor om een tagline toe te voegen aan de merknaam, een tagline die descriptief is en helpt te duiden wat OPPO is. Straffe technologie, fantastische camera’s en de beste technologie om snel op te laden, het zijn maar drie van de sterktes van een OPPO-smartphone. En net daarom de tagline: OPPO, The Smartest Phone.
Credits
Client: Olivier Jageneau
Account Manager: Dimitri Riehl
Account Executive: Emma Schoofs
Art Director: Justine Kerr, Francisco Rubiales
Strategy: Jens De Maere, Ninia Daelman
Digital: Laura Aerts
Radiostudio: Geluidshuis
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]