Van bau dat haus tot die Beierse bolide: de Duitsers kennen wel wat van design. En dat vieren ze elk jaar met de German Design Awards, waar de German Design Council het beste design in binnen- en buitenland onderscheidt. Dit jaar kaapte Belgisch reclamebureau The Other Agency een Winner Award weg in de categorie Excellent Communications Design met hun werk voor het Goethe Institut. Een bewustmakingscampagne die jongeren en hun leerkrachten warm wil maken voor de Duitse taal. Op een ludieke manier en door in te spelen op het weinige Duits dat de meesten van ons meestal meester zijn. De socialemediacampagne ‘Eins, zwei, Polizei’ kende een groot succes in eigen land en nu dus ook in Duitsland.
Volgens managing director Pieter Aertgeerts het gevolg van hard werk en heel veel hart: “In ons vak gaat het altijd om je doelgroep en je klant. Maar hoe zit dat met respect voor je onderwerp? Bij The Other Agency zoeken we steeds naar die balans tussen ‘creative’ and ‘caring’. Ook al gebruiken we humor, zoals bij het Goethe Institut, we doen dat met liefde. We hebben ingespeeld op die gemeenschappelijke deler tussen België en Duitsland, op die nostalgie rond dat nummer. En we zien dat dat geapprecieerd wordt. Het feit dat deze campagne nu in de prijzen valt in Duitsland zelf, dat doet extra veel deugd.”
Het winnende project is hier te zien.
Credits
Klant: Goethe Institut
Agency: The Other Agency
Accountmanager: Hanne Goossens
Strategie: Pieter Aertgeerts
Art Director: Justine Kerr
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]