The Other Agency wint German Design Award

Awards / Design / News

Van bau dat haus tot die Beierse bolide: de Duitsers kennen wel wat van design. En dat vieren ze elk jaar met de German Design Awards, waar de German Design Council het beste design in binnen- en buitenland onderscheidt. Dit jaar kaapte Belgisch reclamebureau The Other Agency een Winner Award weg in de categorie Excellent Communications Design met hun werk voor het Goethe Institut. Een bewustmakingscampagne die jongeren en hun leerkrachten warm wil maken voor de Duitse taal. Op een ludieke manier en door in te spelen op het weinige Duits dat de meesten van ons meestal meester zijn. De socialemediacampagne ‘Eins, zwei, Polizei’ kende een groot succes in eigen land en nu dus ook in Duitsland. 

Volgens managing director Pieter Aertgeerts het gevolg van hard werk en heel veel hart: “In ons vak gaat het altijd om je doelgroep en je klant. Maar hoe zit dat met respect voor je onderwerp? Bij The Other Agency zoeken we steeds naar die balans tussen ‘creative’ and ‘caring’. Ook al gebruiken we humor, zoals bij het Goethe Institut, we doen dat met liefde. We hebben ingespeeld op die gemeenschappelijke deler tussen België en Duitsland, op die nostalgie rond dat nummer. En we zien dat dat geapprecieerd wordt. Het feit dat deze campagne nu in de prijzen valt in Duitsland zelf, dat doet extra veel deugd.” 

Het winnende project is hier te zien. 

Credits

Klant: Goethe Institut

Agency: The Other Agency

Accountmanager: Hanne Goossens

Strategie: Pieter Aertgeerts

Art Director: Justine Kerr