The Oval Office en Google in eindejaarssfeer

Crea / News / Retail

Google Oval Office-3 Met de Retail Seasonal Academy stoomt Google zijn retailklanten klaar voor de eindsprint richting de commercieel erg belangrijke eindejaarsperiode. Net zoals voor de succesvolle Retail Seasonal Summits enkele maanden geleden, deed Google een beroep op de teams van The Oval Office voor de eventorganisatie in België en Nederland.   Google Oval Office-2

Waarom dit initiatief? De retailsector evolueert en digitaliseert razendsnel. Een heel belangrijke trend binnen die sector is dat uitgaven voor de eindejaarsperiode - denk aan Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis - almaar vroeger gebeuren. In mei organiseerde Google daarom al een Retail Seasonal Summit, als wake-up call. Daar waar de summit zich vooral op strategisch niveau situeert, staat de Retail Seasonal Academy vooral in het teken van de praktische voorbereiding op de aankomende hoogdagen voor de retail en e-commerce. In verschillende sessies werd concreet uitgelegd hoe bedrijven via SEO, SEA, YouTube en andere tools van Google de basis kunnen leggen voor een succesvol eindejaar. Google Oval Office

De Retail Seasonal Academies vinden plaats in verschillende Europese landen. Voor de uitrol in België en Nederland rekende Google op de expertise van The Oval Office. En hoewel de zomer nog in het land was, werden het Google Digitaal Atelier in Brussel en ADAM’s ID in Amsterdam in een sfeervolle eindejaarsstemming ondergedompeld. Kerstbomen, menukaarten in kerstthema, een fotomoment op de schoot van Sinterklaas…  allemaal creatieve elementen om de retailers in de juiste sfeer te brengen en de centrale boodschap van het evenement kracht bij te zetten. Met 80 aanwezigen in België en 129 in Nederland waren de evenementen een succes. En de reacties van de aanwezigen waren unaniem positief, zowel over de content als de organisatie.Google Oval Office