The Oval Office meert aan in de Vlaamse havens

Crea / News

Tijdens de zesde editie van de Vlaamse Havendag op 7 mei krijgt iedereen de kans om een kijkje achter de schermen te nemen van de Vlaamse havens. The Oval Office bedacht op vraag van het departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid het overkoepelend concept en ontwierp het campagnebeeld en de website. Het bureau bepaalde mee de mediastrategie en creëerde in functie daarvan tv- en radiospots, affiches, printadvertenties en online assets.

Meer aan in de haven

Meer aan in de haven! Zo luidt de slogan van de nieuwe campagne van de Vlaamse Havendag die op zondag 7 mei plaatsvindt op de locaties van Port of Antwerp-Bruges, Haven Oostende North Sea Port (locatie Gent) en de binnenlandse containerterminal Haven Genk. Verspreid over alle havens zullen er meer dan 130 activiteiten plaatsvinden, van bezoeken aan havenbedrijven, schepen, terminals of de douane, over rondvaarten, tot zelf schepen besturen in een simulator, met een drone vliegen of in een telekraan kruipen.

Eline Van Assche, communicatiemedewerker departement mobiliteit & openbare werken, vertelt: “De Havendag is een ideale kans om de Vlaamse havens beter te leren kennen. Het belang ervan mag men niet onderschatten. Het zijn niet alleen economische poorten, maar ook logistieke en industriële zones. Het communicatieconcept “Meer aan in de haven” vertaalt deze verscheidenheid en de impact ervan heel erg goed. Want de havens zijn vandaag veel meer dan enkel boten en containers. De innovaties zorgen voor meer duurzaamheid, meer veiligheid, meer capaciteit, meer data, meer upcycling,... meer aan in de haven.”

Het volledige programma van de Vlaamse Havendag is online te vinden op vlaamsehavendag.be. Voor sommige activiteiten moet er vooraf ingeschreven worden. De vorige editie, in 2017, lokte 100.000 bezoekers.

Credits

  • Client: Vlaamse overheid (Departement Mobiliteit en Openbare Werken)
  • Contact: Eline Van Assche, communicatiemedewerker MOW
  • Agency: The Oval Office
  • Account Team: Line Reynaert, Elien Van Baelen, Sofie Cole
  • Strategy: Marijke Dubois, Bart De Leeuw
  • Creation: Gino Keymeulen, Alex Skim
  • Design: Jon Troch
  • Radio: Het Geluidshuis
  • TV: Rabbit Hole
  • Media: Mindshare ​