The Pool, Mediahuis en SBS zoeken kenners voor Unibet

Crea / News

Screenshot De Kenners 1In het kader van Sports Late Night lanceerde The Pool in samenwerking met Mediahuis en SBS Belgium een campagne voor Unibet op VIER. In ‘De Kenners’ worden voetballiefhebbers of voetbalkenners opgeroepen om wekelijks het verloop en de uitslag van de belangrijkste wedstrijden uit de Jupiler Pro League (JPL) te voorspellen via een zelfgemaakte video.

De strafste inzendingen worden verzameld in een publireportage. Deze wordt elke donderdag en vrijdag van het reguliere seizoen uitgezonden op VIER en gepost op www.nieuwsblad.be/dekenners tot en met maart 2018. Deelnemers voor ‘De Kenners’ worden gerekruteerd via wervende online formaten (IMU, pre-roll,…) op de websites van Mediahuis en via trailers op VIER.

Screenshot De Kenners 2Marc Vroonen, The Pool: « Deze user generated content geeft de voetbalsupporter een heel seizoen lang een uitgesproken stem, zowel online als op tv. We kijken uit naar verrassende inzendingen. De supporter maakt het concept. »

Steve Brouwers, creative director, SBS Belgium: « Het is altijd een uitdaging om op een nieuwe en creatieve manier reclame te maken, want je hebt een kijker, aandachtige kijkers en voetbalkijkers. Iedereen is een analist en weet het beter. Ik vind het fijn om dan ook die mensen hun mening te laten geven over wat ons allemaal bezighoudt: voetbal. »

The Pool is  sinds 2012 de crossmediale cel van Mediahuis, SBS Belgium en Sanoma. The Pool creëert crossmediale projecten op maat van adverteerders, vertrekkende vanuit een briefing of vanuit een bestaand concept als Bake Off en Ons Eerste Huis.