The Pool zoekt kenners voor Unibet

Media / News

the pool unibetVoor Sports Late Night op Vier lanceerde The Pool in samenwerking met SBS Belgium en Mediahuis een campagne voor Unibet. In ‘De Kenners’ worden voetballiefhebbers of voetbalkenners opgeroepen om wekelijks het verloop en de uitslag van de belangrijkste wedstrijden uit de Jupiler Pro League (JPL) te voorspellen via een zelfgemaakte video.

De strafste inzendingen worden verzameld in een publireportage. Deze wordt elke donderdag en vrijdag van het reguliere seizoen uitgezonden op Vier en gepost op www.nieuwsblad.be/dekenners tot en met maart 2018. Deelnemers voor ‘De Kenners’ worden gerekruteerd via wervende online formaten (IMU, pre-roll,…) op de websites van Mediahuis en via trailers op VIER. Marc Vroonen, The Pool: “Deze user generated content geeft de voetbalsupporter een heel seizoen lang een uitgesproken stem, zowel online als op tv. We kijken uit naar verrassende inzendingen. De supporter maakt het concept.”

Steve Brouwers, creative director, SBS Belgium, vindt het altijd een uitdaging om op een nieuwe en creatieve manier reclame te maken, want je hebt een kijker, aandachtige kijkers en voetbalkijkers. "Iedereen is een analist en weet het beter," zegt hij. "Ik vind het fijn om dan ook die mensen hun mening te laten geven over wat ons allemaal bezighoudt: voetbal.” 

The Pool is  sinds 2012 de crossmediale cel van SBS Belgium, Mediahuis en Sanoma. The Pool creëert crossmediale projecten op maat van adverteerders, vertrekkende vanuit een briefing of vanuit een bestaand concept als Bake Off, Ons Eerste Huis of cross topical Black Friday.