The Reference laat creativiteit vrije loop voor Shurgard

Crea / News

Shurguard ReferenceShurgard, de grootste eigenaar en beheerder van opslagruimtes in Europa, vond dat het hoog tijd was om zijn creatieve strategie en merkconcept in een nieuw jasje te steken. Het bedrijf vroeg fullservicebureau The Reference om zijn creativiteit de vrije loop te laten en een nieuwe strategie te ontwikkelen voor marketing- en hr-doeleinden. De doorslaggevende factor om voor The Reference te kiezen, waren naar verluidt de krachtige creatieve ideeën. Het bureau beperkte zich namelijk niet tot de oorspronkelijke instructies, maar stelde ideeën voor om de groei van Shurgard op lange termijn te stimuleren. "Bij het uitwerken van de pitch hebben we getracht het hele concept leuk en herkenbaar te houden. We zijn enorm enthousiast om opnieuw de krachten te bundelen met de grootste aanbieder van opslagruimtes in Europa en kijken uit naar een lange, bevredigende samenwerking met Shurgard," zegt James Krüger, creative director bij The Reference

Al sinds 2013 stelt Shurgard vertrouwen in The Reference op het gebied van ontwikkeling en Sitecore. Het was dan ook een logische stap om de succesvolle samenwerking verder uit te breiden en het bureau ook op creatief vlak in te schakelen. The Reference ontwikkelde een merkpositionering voor Shurgard rond de slogan "For every move in life", bij elke stap in het leven. Met dit concept wil het bureau Shurgards imago van commerciële verkoper transformeren tot aanbieder van gebruikersgerichte oplossingen. Daardoor wordt opslagruimte huren bij Shurgard een vast ritueel. Wanneer er een belangrijke levensgebeurtenis in het verschiet ligt, zal de gebruiker dan ook steeds teruggrijpen op Shurgard. Op zulke momenten moet het bedrijf inspelen op de behoefte van de consument door middel van een persoonlijke oplossing.