The Revenant scoort ook online

Media / News / Research

The Revenant MediaHuis

Voor de lancering van de film The Revenant in Vlaanderen deed 20th Century Fox een beroep op Creative Lab, de creatieve cel van Mediahuis Connect. Het doel was om het cinematografisch meesterwerk optimaal te vertalen naar een online campagne die niet alleen meer bezoekers naar de bioscoopzalen zou brengen, maar de standaard.be-lezers ook het bredere historische kader van de film kon schetsen.

di caprio the revenant

Creative Lab ging hiermee aan de slag en creëerde een interactieve longread, in samenwerking met Content Connections, de content- en custom publishing-afdeling van Mediahuis Connect. Native banners op standaard.be leidden de sitebezoekers naar de longread, een visueel maar ook inhoudelijk sterk onlinedossier waar lezers niet alleen aanvullende informatie konden vinden over cast, cineast of filmlocatie maar ook de historische achtergrond van de Amerikaanse bontjacht op het einde van de 17de eeuw meekregen. Volgens de Mediahuis Connectometer van februari 2016 leverde de native banner op de homepage van standaard.be was zowat 33.000 clicks naar de longread op. 41% van de bevraagden herkende de native banners, waarvan 94% deze ook correct kon toewijzen aan The Revenant. De film werd drie keer meer top of mind bij de respondenten na het zien van de campagne en "de drang om te film in de bioscoop te bekijken steeg met maar liefst +54%."

Bekijk hier de case online.