Dat COVID19 een never before impact heeft gehad op onze levens is méér dan een understatement. Vanuit Dentsu’s Brand Recovery Series bleek al dat mental en physical wellbeing een zeer belangrijke topic was voor alle Belgen. Door social distancing en de overload aan COVID19-nieuws groeide ook de nood aanentertainment en om zich geconnecteerd te voelen via remote tools.
Nu we allemaal opnieuw massaal thuis zijn in lockdown, houden we meer dan ooit afstand van elkaar. Met Cook Ensemble, een dagelijkse live COVID19-proof kook- show op Vier, willen chocolatier/chef Dominique Persoone en Jani heel Vlaanderen wat dichter bij elkaar brengen, nog beter zelfs, ze willen iedereen in de keuken zien te krijgen. Allemaal samen aan het koken, want wat kan ons op dit moment nog meer verbinden dan een goede babbel en een lekker receptje? Chenling Zhang, head of Strategy, Research & Data bij Dentsu: “De eerste lockdown was zeer gunstig voor lokale entertainment media. Het dagelijks bereik van televisie steeg hierdoor naar ongeziene pieken van 60%*. Tegelijkertijd hebben we stijgingen in search volumes tot 88%** geconstateerd voor alles wat met 'remote working' en 'entertainment' te maken heeft. Ten slotte was er ook de gestegen interesse in alles wat met gezonde voeding te maken heeft.”
“Het was dus een match made in heaven in deze nieuwe lockdown periode,” zegt Marjolein Laekeman, head of The Story Lab bij Dentsu, “Met Cook Ensemble zijn we erin geslaagd om, samen met SBS, een COVID19-proof manier te vinden om mensen dichter bij elkaar te brengen. Door het zeer snel schakelen van alle partijen hebben we de deal op een erg korte tijd kunnen afronden. Hopelijk vinden veel mensen een moment van (culinaire) ontspanning in het access prime tijdslot op Vier!”
*CIM Audimetrie
**Google Search volumes
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]