TheFork, het onlineplatform om restaurants te ontdekken en te reserveren in Europa, heeft de krachten gebundeld met Instagram, zodat Instagrammers hun favoriete restaurants over de hele wereld kunnen reserveren.
Instagram heeft een van de grootste community’s voor fijnproevers om emoties, voedselfoto's en ervaringen te delen en iedereen te inspireren die op zoek is naar nieuwe restaurants en gastronomische ervaringen. Een studie van Digimind toont aan dat foodlovers dagelijks gemiddeld 18 keer met elkaar connecteren op Instagram, en de hashtag #Food is meer dan 200 miljoen keer gepost sinds het ontstaan van het platform in 2010. Volgens François Bloin, oprichter van Food Service Vision, beleeft men de restaurantervaring niet alleen tijdens het eten maar ook erna, door foto's en opmerkingen op sociale media te posten. Het reserveren van je favoriete restaurant via Instagram past perfect in dit plaatje: de gebruikers kunnen nu rechtstreeks met hun smartphone een tafel reserveren met TheFork via de Instagram app. Deze nieuwe service is reeds beschikbaar, enkel en alleen via de app. In Brussel bijvoorbeeld kan je in het Bozar Restaurant, Selecto, Sea Grill, Notos, La Villa Emily, L'Ecailler du Palais Royal, Les Petits Bouchons en andere restaurants al reserveren.
Dankzij dit partnership kunnen restaurants een ‘actieknop’ aan hun bedrijfsprofiel toevoegen om rechtstreeks bij TheFork te reserveren en zo nieuwe klanten te bereiken via een nieuw reserveringskanaal. Ongetwijfeld een grote stap voorwaarts voor het restaurantwezen op wereldniveau.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]