There en Aubel genieten van MijnAubelMoment

Crea / News

Vlees of geen vlees? Het Belgische charcuteriemerk Aubel weet het wel. Onder de creatieve leiding van There Agency Leuven zet Aubel volop in op de consument die nog altijd wil genieten van een stukje vlees. Omdat die daar zin in heeft of gewoon omdat het mag. Dat eetplezier daarbij centraal staat, laat there duidelijk zien met een feelgoodcampagne en twee spots die draaien rond ‘MijnAubelMoment’: een verhaal met een dubbele boodschap.

MijnAubelMoment, een ‘gedurfde’ strategie

Met MijnAubelMoment bedacht There een creatief concept dat focust op de boodschap ‘durf genieten van een sneetje charcuterie’ én inzoomt op dat moment. Hoe dat AubelMoment eruit ziet, is voor iedereen anders. Dat zie je duidelijk in de twee spots die de kijker meenemen naar een dagelijks gezinstafereel, met de keuken als kloppend hart van het huis: ’s morgens aan de ontbijttafel en ’s avonds tijdens de bereiding van het avondmaal. De up-tempo muziek zorgt voor een leuk sfeertje en versterkt de deugenieterij die zich voordoet tijdens MijnAubelMoment: hét moment waarop de twee hoofdpersonages tonen wat ‘durven genieten’ voor hen betekent. En uiteraard hoort daar een sneetje charcuterie bij.

Een campagne met een dubbele boodschap

Met de campagne MijnAubelMoment wil het Belgische charcuteriemerk Aubel zich duidelijk onderscheiden van andere charcuteriemerken die een vegan/vegetarisch assortiment op de markt brengen. Aubel doet daar niet aan mee en richt zich nog altijd op de consument die wil (en durft) te genieten van een sneetje Belgische charcuterie van de beste kwaliteit. De VO-stem in de televisiespot windt er geen doekjes om: Mijn Aubel Moment? Da’s durven genieten.

Wat voorafging

Eerder dit jaar zorgde There na een herpositioneringsoefening voor de nieuwe baseline waarbij ‘De smaak van authenticiteit’ werd vervangen door het meer gedurfde ‘Da’s durven genieten’. En ook de website werd in een nieuw jasje gestoken. Geheel in lijn met de nieuwe strategie en belofte zorgde There nog voor een manifesto en is er nu ook de feelgoodcampagne die draait rond eetplezier, verbondenheid en vertrouwen. Niet toevallig drie waarden die je ook terugvindt in Aubels We Care-verhaal over duurzaam ondernemen.

De spots zijn in een eerste fase alleen online te bekijken. De hele feelgoodcampagne wordt nog tot eind 2020 verder verspreid via printadvertenties, social media en een nieuw e-magazine rond smakelijke belgitude.

Credits
Client: Aubel
Contacts: Valérie Minet, Kévin Charlier, Terry Clerfays
Agency: There
Creation:Iris Janssens, Vicky Janssen
Account Team: Heidi Carlens, Julie Vanbelle, Marijke Vandenbosch
Director: Jeroen Willekens
Photographer: Jente Boone
Production: Uncle Bob