There op goede voet met Borginsole-inlegzolen

Crea / News

Al 15 jaar baant het Belgische Borginsole zich een weg naar de top. Met succes. Want dankzij Borginsoles spitstechnologie, persoonlijke service en sterk uitgebouwd podologennetwerk kiezen heel wat (top)sporters en actievelingen voor deze "Rolls-Royce van de inlegzolen". Alleen de merkbekendheid bij de gewone man of vrouw in de straat kan beter. Leuvens communicatiebureau There stuurt bij met een blote-voeten-campagne die actieve 30- tot 50-jarigen met bewegingsklachten weer voluit doet leven. Het nieuwe campagnebeeld duikt tot en met september van dit jaar  nog in verschillende magazines op zoals o.a. Nina, Steps Magazine Vlaanderen en lifestylemagazine Miles. Sinds april wordt de Borginsole-campagne ook online ondersteund via Facebook, Instagram, Google Ads en GDN banner displays.

Inlegzolen, correctiezolen, steunzolen: in de volksmond circuleren er heel wat benamingen voor de alomgekende ‘zooltjes’. Gelukkig kan there voor deze campagne rekenen op de jarenlange expertise van Paul Borgions en zijn echtgenote Gratienne Sioncke, de twee drijvende krachten achter dit sterke merk. Voor het campagneconcept liet het creatieve bureau zich inspireren door de merkidentiteit van Borginsole en enkele belangrijke insights over inlegzolen (geïdentificeerd door merkenbureau LivingBrand). Om sportieve en actieve adolescenten tussen de 30 en 50 jaar te laten kennismaken met de eigenschappen van de Borginsole-inlegzolen, creëert There een gevoel van vrijheid. En hoe kan het ook anders: daar horen blote voetenbij!

De tattoo-achtige weergave van de technologische layer van de voetzool en de merknaam onderaan de voet zorgt voor een instant rock-‘n-roll-gevoel. Daarmee bevestigt There nog maar eens dat de inlegzolen van Borginsole je - in dit geval ook letterlijk - op het lijf geschreven zijn. In combinatie met het beeld van de blote voeten, heeft de slogan een dubbele betekenis: enerzijds verwijst het naar de eigenschappen van de Borginsole-inlegzolen (vederlicht, elegant en 100% op maat), waardoor de drager op geen enkel moment gehinderd wordt tijdens zijn activiteiten. Anderzijds is ‘Alsof het er niet is’ een verwijzing naar de herwonnen bewegingsvrijheid en het aangename gevoel dat klanten ervaren tijdens het dragen van Borginsole: zelfs met een inlegzool aan je voeten, lijkt het alsof die inlegzool er helemaal niet is.

Credits

Klant: Borginsole

Klant contact: Paul Borgions & Gratienne Sioncke

Concept: Vicky Janssen, Lennie de Troyer

Shoot op locatie: there in samenwerking met fotograaf Bert Luyckx

Design: Stijn Devalckeneer

Account: Heidi Carlens, Marijke Vandenbosch