These Days geeft rondje Rodenbach

Budgets / Crea / News

rodenbachNa een strategische en creatieve competitie heeft Rodenbach voor These Days gekozen als nieuwe communicatiepartner. “These Days toonde ons een verrassende aanpak die helemaal aansluit bij ons product, maar vooral ook bij de ambities van het merk,” aldus Kristof Ampe, marketing director bij Rodenbach. Het bureau zal instaan voor alle nationale en internationale online en offline campagnes onder de vlag van de nieuwe merklijn ‘Cheers to the Unexpected’. Een lijn, die 100% op het lijf van het Roeselaarse bier met de onverwacht verfrissende smaak geschreven is.

Een voorproefje van de samenwerking was op 30 maart in Roeselare vrij letterlijk te nemen. Rodenbach zit namelijk volledig in ’t nieuw. Qua uiterlijk weliswaar, want qua smaak blijft het bier ongewijzigd, zoals eerder gemeld op pub.be. Om dat te komen ervaren en om af te tellen naar het nieuwe Rodenbach, stelde These Days een rondje Roeselare voor. In maar liefst 30 café’s trakteerde Brouwerij Rodenbach alle burgers van Roeselare niet alleen op een welgemeende dank u voor de jarenlange trouw aan hun bier, maar kon ze hen ook geruststellen dat er niets aan de succesvolle smaak veranderd is.Pinata-Mock-up Rodenbach

De overgang van Oud naar Nieuw werd gevierd met een symbolisch afscheid van het oude Rodenbach. De feestgangers konden zich uitleven op piñata’s van oude flesjes, met confetti gemaakt van de oude etiketten en ze konden elkaar het beste wensen: een lekkere Rodenbach uiteraard. Bij Oud en Nieuw horen uiteraard ook pakjes. Daarom deelt de brouwerij een uniek collectors item uit. Wie mee kwam feesten, kreeg een ‘duopakske’ met daarin een oud flesje Rodenbach uit de laatste botteling én een nieuw flesje uit de eerste botteling met de nieuwe look. Na dit felgesmaakte voorproefje start binnenkort dan de eigenlijke merkcampagne.

Credits

Client: Kristof Ampe, Kristel Geerts, Tom Robberechts

Account: Veroniek Hesters, Ine Beeckmans, Valérie Rosiers

Strategie: Dimitri De Lauw

Creatie: Sam De Volder, Tijs Dejonckheere, Wout Geysen, Tomas Van Loon

Design: Max Heirbaut, Sebastien Greffe, Dorien Wendelen

Print Productie: Sofie Verschaeren,

DTP: Theo Hagtingius, Anja Van den Broeck

Social: Davy Baccarne, Chloé van Elsen

Event: We Make You Happy