"Mooie dag. Na 9 jaar WPP, fusies en overnames, met tal van naamsveranderingen, add-ons, labels links en rechts, net de laatste papieren getekend om binnenkort te gaan voor een rechttoe rechtaan: THESE DAYS nv/sa. Hier zijn uiteraard vele maanden strategische sessies, creathons, onderhandelingen en juridisch-administratieve procedures aan vooraf gegaan. Hope you'll like it. En voor de duidelijkheid (dank voor de vele berichten en zelfs bloemen), we veranderen gewoon de naam van ons bedrijf van Young&Rubicam Group (terug) naar These Days." Met die woorden kondigde Erwin Jansen aan dat These Days weer gewoonweg These Days heet.
Waarom vereenvoudigt het Antwerpse bureau zijn naam? De ceo en co-founder van These Days noemt het "een formalisering van de praktijk." Daarbij verwijst hij naar de geschiedenis van These Days. Dat richtte hij 2001 op samen met Gio Canini. Hij merkt op dat These Days zijn naam zowel als handelsnaam als juridische naam behield toen het in 2007 toetrad tot WPP. Ook na de samensmelting met Wunderman België bleef de naam behouden. Maar na de fusie met Y&R Brussels veranderde het zijn legale naam in Young & Rubicam Group en zijn handelsnaam in These Days Y&R. "In de praktijk blijkt dat mensen het verwarrend vinden met These Days Y&R te werken, maar facturen te krijgen van Young & Rubicam Group," licht Erwin Jansen toe. "Zelfs negen jaar na onze toetreding tot WPP zijn steeds meer dan 80% van onze business eigen klanten zijn - en dus geen netwerkklanten. Maar vooral omdat we zien -ook in onderzoek - dat mensen het per definitie afkorten tot These Days, hebben we gezegd: we gaan terug naar hoe het ooit was - naar These Days als legale- én handelsnaam."
Hier past nog een precisering bij: "We hebben sinds de zomer van vorig jaar met de overname van ABS in Brussel een tweede bureau," zegt Erwin Jansen. "Daarvan hebben we de naam veranderd in Wunderman, omdat dat bureau zich sterk aligneert met Wunderman op internationaal vlak."
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]