#THESWIFTLIST: experience marketing pur sang
Antwerpen heeft er een tijdelijke nieuwe hotspot bij: #TheSwiftList. Nog tot en met zondag 4 juni stelt Suzuki de gloednieuwe Swift voor in een unieke Japanse experience store op de Meir. Doelstelling van de store is drievoudig: imago opbouwen voor Suzuki Swift, kwalitatieve leads genereren die worden doorgestuurd naar een tiental verdelers in de buurt en kwantitatieve leads via een grootschalige wedstrijd waar de hoofdprijs 2 tickets zijn naar Tokyo aangeboden door All Nippon Airways.
Samen met verschillende toppartners brengt het automerk een stukje Tokio naar België. Voor de eerste pop-up lounge werkt Suzuki samen met gelijkgestemde brands. Met behulp van Uniqlo, Nintendo Switch, Kikkoman, Pioneer DJ, Tokyobike, Kit Kat, Yakult, Asics, Fujifilm Instax, TEH en All Nippon Airways steekt Suzuki Japanse heritage in een hedendaags jasje. Neem deel aan leuke workshops, dompel je onder in de ultieme Japanse ervaring en creëer jouw ultieme Swift List.
Omdat traditionele media steeds meer onder druk komt te staan, stelt Suzuki trots een originele experience store voor. Hiervoor kozen ze bewust voor Antwerpen. Catherine Free, marketing manager Suzuki Belux, legt uit waarom: « We kennen de stad. Het Antwerpse publiek staat zeker open voor dit project en bovendien is de Meir een AAA- locatie met veel passage. Onze store manager, Stefaan Segers, kent het merk door en door. Japanse hostessen proberen op hun beurt prospecten binnen te loodsen. »
#TheSwiftList is geen gewone pop-up. Het automerk ging op zoek naar een concept om een unieke beleving te creëren voor de voorbijgangers. Suzuki is een Japans merk en Japan is hot & happening vandaag. Daarom rekruteerden ze met succes enkele partnermerken die vol overtuiging mee stapten in het verhaal. Tien Japanse lifestyle brands zijn samen met Suzuki Swift aanwezig in de pop-up. « TheSwiftList Japanese experience store is meer dan een product store, » verduidelijkt Free. « We brengen naast Suzuki andere kwalitatieve Japanse merken samen om een unieke beleving te creëren voor de bezoekers. »
Via diverse workshops en events trekt het initiatief verschillende doelgroepen aan. Vrijdag 19, dinsdag 23 en maandag 29 mei gooi je je lichaam helemaal los tijdens een ontspannende yogasessie by Yakult. Woensdag 17 en woensdag 24 mei geniet je met jouw collega’s van een leuke afterwork powered by Pioneer DJ en Asics. Vrijdag 26 en zaterdag 27 mei zorgt VAB aan de hand van een rijsimulator dat je samen met je betrouwbare Swift veilig op je bestemming aankomt. Van dinsdag 30 mei tot zaterdag 3 juni speel je met je vrienden op de Nintendo Switch gaming booth. Geen kans om overdag langs te gaan? Geen probleem, want op woensdag 31 mei organiseert #TheSwiftList een late night opening.
Na 5 juni evalueert Suzuki de pop-up naar bezoekers via een tracking systeem, deelnemers aan de wedstrijd en effectieve verkopen bij de verdelers.
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]