The House of Marketing, het toonaangevende marketingconsultancybedrijf in België, ging ook dit jaar op zoek naar jong marketingtalent. Tijdens de Marketing Genius finale in het Felix Pakhuis op 24 april werd de Marketing Genius 2017 verkozen: Thibault Duspeaux. Onder begeleiding van The House of Marketing zal hij zijn winnende visie uit de doeken doen tijdens het Vlerick Marketing Colloquium op 11 mei.
The House of Marketing ging voor de zesde keer op zoek naar de Marketing Genius van het jaar. Marketing Genius is een uitdaging voor jonge marketingprofessionals (tot 35 jaar oud) die hun creativiteit durven delen door een ingenieuze oplossing te vinden voor een van de vijf actuele marketingvraagstukken van de partners. Godiva, Newsmonkey, Devos&Lemmens, Desperados en Vacature.com daagden de deelnemers uit om op de proppen te komen met een geniale oplossing om zo de prestigieuze titel te behalen.
Eerst selecteerde de jury van experten van The House of Marketing uit de ingezonden opiniestukken vijf finalisten op basis van kennis over het onderwerp, creativiteit, logische structuur en leesbaarheid. Vervolgens hebben de finalisten een onlinecampagne gevoerd met een korte pitch over hun geniale oplossing in videoformaat. Iedereen kon gedurende twee weken op zijn favoriete finalist stemmen.Ten slotte hebben de vijf finalisten op het finale event in het Felix Pakhuis op 24 april hun opiniestuk gepresenteerd. Het publiek, bestaande uit een professionele jury en marketingprofessionals, bracht ook zijn stem uit. De uiteindelijk verkozen winnaar is Thibault Duspeaux! Hij sleept de prestigieuze titel van “Marketing Genius 2017” in de wacht en wint daarenboven een ongelofelijk prijzenpakket!
Marketing Genius 2017, Thibault Duspeaux , formuleerde een oplossing voor de marketinguitdaging van Desperados: “Hoe kunnen de activatiecampagnes van Desperados in retail en bars geoptimaliseerd worden?” Thibault Duspeux, channel deployment manager bij GSK, bedacht hier een innovatieve oplossing voor. Hij legt uit dat Desperados zich kan positioneren als de drank bij uitstek die jonge mensen samenbrengt en met elkaar verbindt. Hij ontwikkelde verder een marketingstrategie om een snelle implementatie mogelijk te maken.
De kers op de taart? Onder begeleiding van The House of Marketing zal Thibault, als Marketing Genius 2017, zijn marketingidee presenteren voor de gehele Belgische marketinggemeenschap tijdens het 29ste Vlerick Marketing Colloquium op 11 mei.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]