Think BBDO versterkt aanbod met purpose en thought leadership

Communication / News

Think BBDO, het strategisch merkadviesbureau verbonden aan communicatiebureau BBDO, breidt het dienstenaanbod uit met purpose en thought leadership. Think BBDO, bekend van de rebrandings van onder meer Port of Antwerp, Fluvius en Bel RTL, wil merken ertoe aanzetten zichzelf een spiegel voor te houden over hun maatschappelijke relevantie.

“De verwachtingen van de buitenwereld zijn torenhoog geworden. Twee op de drie consumenten geven aan dat merken moeten bijdragen aan een betere maatschappij. Crisissen als Covid-19 zijn daarbij de ultieme stresstest: niet enkel de overheid moet voor de burger zorgen,” zegt Fons Van Dyck, hoofd van Think BBDO. “Ook bedrijven worden geacht verantwoord te handelen en oplossingen aan te reiken aan de hele maatschappij, en niet enkel om daar munt uit te slaan. Daden spreken hierbij luider dan woorden. Het zijn merken met een duidelijke strategie rond hun purpose – waarom ze bestaan – en thought leadership – hun standpunten over maatschappelijke thema’s – die het verschil maken. De rest gaat op in de massa of bijt in het zand.”

Think BBDO blijft inzetten op strategisch onderbouwd brandingadvies en vult dit voortaan aan met trajecten om purpose en thoughtleadership-strategieën te definiëren. Ook advies rond crisis- en changecommunicatie, stakeholderrelaties en citymarketing staan op het programma.

Het vierkoppige team werd vorig jaar versterkt door Carola Michiels, met meer dan 30 jaar ervaring in branding en marketingcommunicatie, en PR-expert Robbe Libbrecht. Ontdek het vernieuwde aanbod van Think BBDO op hun website.

Van links naar rechts op de foto: ‘thinkers’ Robbe Libbrecht (brand consultant), Carola Michiels (brand consultant), Anne Le Page (senior account executive) en Fons Van Dyck (head of Think BBDO).