Think-Pink en Leo Burnett zien overal borsten
Zo’n anderhalve maand geleden won Think-Pink de Fairtime Award van Medialaan. Een waar godsgeschenk voor deze nationale vereniging die zich inzet om de strijd tegen borstkanker onder de aandacht te brengen en te houden. De creatie van Leo Burnett bekoorde de jury immers zozeer dat deze hen als winnaar uitriepen in zowel radio als televisie. En op deze manier kreeg Think-Pink een grote waarde aan airtime, die voor hen anders onbereikbaar is. Belangrijk is dat vrouwen hun borsten regelmatig laten controleren, maar vrouwen zijn geneigd dat belangrijke onderzoek te begraven in hun drukke leven. Tenzij hun naasten en geliefden hen erop aanspreken. Dat kunnen familieleden zijn, of de kinderen, of natuurlijk hun mannen. En laat mannen nu toch wel een heel speciale band hebben met borsten. Ze kunnen er niet over zwijgen, ze zien ze overal. Dat vormde de basis voor de campagne, die intussen werd geproduceerd en gelanceerd op de televisie- en radionetten van Medialaan.
Het is dus een campagne voor vrouwen geworden, maar van mannen en door mannen, met een luchtige en humoristische toon, wat zéér belangrijk is voor Think-Pink. Optimisme en zin in het leven zijn volgens hun immers belangrijke wapens in de strijd tegen de ziekte en al zeker in het genezingsproces. Voor de beelden van de televisiespot werd een beroep gedaan op het geoefende oog van heel aantal bekende, mannelijke fotografen, die zich maar al te graag achter dit goede doel wilden scharen.
Als u meer info wil over Think-Pink of hen wil steunen, klik dan hier.
Credits
Brand: Think-Pink
Client: Heidi Vansevenant, Jürgen Vanpraet
Agency: Leo Burnett Brussels
Creatief Directeur: Tom Garcia
Art Director: Ivan Moons
Copywriter: Raf De Smet
Managing Partner: Kaat Danneels
Account Director: Jeroen Vernelen
Account Executive: Elodie Pagaud
Agency RTV Producer: Monique Sampermans
Production Company Radio: Cobra Radio Brewery
Producer Radio: Raf Debraekeleer, Christophe Cossement
Production Company TV: Dark Horse
Producer TV: Brigitte Baudoin
Post-production: PixMix
Think-Pink en Leo Burnett lanceren met de steun van Medialaan een humoristische, maar belangrijke campagne...