Think-Pink en Leo Burnett zien overal borsten

Crea / News

think-pink2Zo’n anderhalve maand geleden won Think-Pink de Fairtime Award van Medialaan. Een waar godsgeschenk voor deze nationale vereniging die zich inzet om de strijd tegen borstkanker onder de aandacht te brengen en te houden. De creatie van Leo Burnett bekoorde de jury immers zozeer dat deze hen als winnaar uitriepen in zowel radio als televisie. En op deze manier kreeg Think-Pink een grote waarde aan airtime, die voor hen anders onbereikbaar is. Belangrijk is dat vrouwen hun borsten regelmatig laten controleren, maar vrouwen zijn geneigd dat belangrijke onderzoek te begraven in hun drukke leven. Tenzij hun naasten en geliefden hen erop aanspreken. Dat kunnen familieleden zijn, of de kinderen, of natuurlijk hun mannen. En laat mannen nu toch wel een heel speciale band hebben met borsten. Ze kunnen er niet over zwijgen, ze zien ze overal. Dat vormde de basis voor de campagne, die intussen werd geproduceerd en gelanceerd op de televisie- en radionetten van Medialaan.

Het is dus een campagne voor vrouwen geworden, maar van mannen en door mannen, met een luchtige en humoristische toon, wat zéér belangrijk is voor Think-Pink. Optimisme en zin in het leven zijn volgens hun immers belangrijke wapens in de strijd tegen de ziekte en al zeker in het genezingsproces. Voor de beelden van de televisiespot werd een beroep gedaan op het geoefende oog van heel aantal bekende, mannelijke fotografen, die zich maar al te graag achter dit goede doel wilden scharen.

Als u meer info wil over Think-Pink of hen wil steunen, klik dan hier.

Credits

Brand: Think-Pink

Client: Heidi Vansevenant, Jürgen Vanpraet

Agency: Leo Burnett Brussels

Creatief Directeur: Tom Garcia

Art Director: Ivan Moons

Copywriter: Raf De Smet

Managing Partner: Kaat Danneels

Account Director: Jeroen Vernelen

Account Executive: Elodie Pagaud

Agency RTV Producer: Monique Sampermans

Production Company Radio: Cobra Radio Brewery

Producer Radio: Raf Debraekeleer, Christophe Cossement

Production Company TV: Dark Horse

Producer TV: Brigitte Baudoin

Post-production: PixMix

 

Think-Pink en Leo Burnett lanceren met de steun van Medialaan een humoristische, maar belangrijke campagne...