Thomas More-studenten scoren met campagne voor Lego

4schools / Crea / News

Een team studenten van de bachelor International Communication and Media (ICM) van Thomas More in Mechelen heeft de prestigieuze Ad Venture-competitie gewonnen, georganiseerd door Edcom, the European Institute for Commercial Communications Education. Ad Venture is de eerste pan-Europese competitie die studenten de kans geeft om te ervaren wat werken in de reclamewereld inhoudt door het creëren van hun eigen campagne, als reactie op een briefing van een echte klant. De competitie werd gelanceerd in 2008 en elk jaar nemen bijna 100 teams met meer dan 300 internationale studenten deel aan de uitdaging. Het winnende team mag naar het Cannes Lions Festival.

De studenten werden dit jaar uitgedaagd met een briefing van LEGO. Dankzij sterke research, spot-on strategieën en een uitzonderlijk creatief concept wist team 'Highlight' van Thomas More de jury te overtuigen. Hun pitch-video vind je hieronder.

Praktijkgericht onderwijs

"De professionele bachelor ICM heeft onze studenten uitstekend voorbereid op deze competitie. We zijn enorm trots op team Highlight. Hun creativiteit, strategisch denken en harde werk hebben echt het beste van onze opleiding laten zien," zegt Ann Van Damme, opleidingsmanager Communicatie en International Communication & Media. "Dit succes bevestigt het belang van praktijkgericht onderwijs. De studenten krijgen tijdens hun opleiding de kans om echte cases te behandelen en worden uitgedaagd om het beste van zichzelf te geven. In het verleden werkten onze ICM-studenten onder andere al voor VisitEstonia.com, Iceland Air en de Europese Commissie."

Het ICM-programma bereidt studenten voor op een succesvolle carrière aan zowel de klantzijde als de bureauzijde van de communicatie-industrie. Met dit soort ervaringen, zoals de Ad Venture-competitie, worden studenten klaargestoomd voor een succesvolle professionele carrière.