Thomassen en De Haan schreven beste marketingboek

Awards / News

Service excellenceHet STIMA Marketing Book of the Year is een onderscheiding die jaarlijks wordt toegekend aan één Nederlandstalig marketingboek en één Franstalig marketingboek.

Het Nederlandstalig marketingboek wordt uitgereikt door een Nederlandstalige vakjury, samengesteld door STIMA. Deze onderscheiding is bestemd voor de auteur, uitgegeven in de periode van één jaar. Het Franstalig marketingboek wordt door een Franstalige vakjury uitgereikt. De selectie bevat boeken verschenen in dezelfde periode.

De juryvoorzitter maakt samen met de directie van STIMA uit de geselecteerde inzendingen een preselectie van maximum 5 boeken. Eind januari vond de finale beraadslaging van de Jury plaats en werden de winnaars verkozen. De volgende boeken werden genomineerd:

Nederlandstalige boeken:

  • Agile Marketing - Adrie Dolman
  • Disruptive Selling – Een nieuwe kijk op CRM, sales, marketing en customer service - Patrick Maes
  • Marketing met ballen - Rudy Moenaert
  • Service Excellence - JP Thomassen & Eric de Haan
  • De Klantendriehoek - Philip Van Kelst

Franstalige boeken:

  • Management de l'expérience client - Laurent Deslandres
  • Marketing digital - Jean-Louis Martinez
  • L'instant mobile - Pascal Poty
  • Relevez le défi de l'innovation de rupture - Philippe Silberzahn
  • Nudge marketing - Eric Singler

De Nederlandstalige winnaar voor 2016 is Service Excellence geworden van de auteurs Jean-Pierre Thomassen & Eric de Haan bij uitgever Vakmedianet.

Juryvoorzitter Rik Duyck legt uit waarom dit boek de award heeft gewonnen: « Het boek heeft iets Kotleriaans: stevig model, negen invalshoeken die voortdurend interageren met elkaar, met talrijke korte en duidelijke voorbeel den en cases. Met nadenklijstjes, waarmee je direct aan de slag kunt, » klinkt het. « Met marketing in een leidende en stuwende rol, maar met veel respect voor de andere functies in het bedrijf. »

De Franstalige winnaar voor 2016 is Le Management de l’expérience client geworden van auteur Laurent Deslandres bij uitgever Pearson.