Tic Tac als muziekinstrument?

Crea / News

 
hqdefault
Muziek heeft altijd al in het DNA van Tic Tac gezeten. Zelfs de merknaam is afgeleid van het geluid dat een Tic Tac-doosje maakt als je 't opent. Daarom hebben het marketingdepartement van Tic Tac en het bureau Providence (Havas Group Belgium) besloten om zich onder te dompelen in het universum van de muziek, speciaal om de doelgroep 18-35 jarigen te bereiken. Het resultaat? Een unieke digitale belevenis. Tic Tac nodigt je uit om je doosje te gebruiken als muziekinstrument en om mee te spelen met Charlie Winston, de Britse zanger die al miljoenen keren online bekeken werd en bekend is van de hit "Like a hobo".
Op shakeyourtictac.be toont Charlie Winston je hoe je Tic Tac kan spelen op zijn muziek. En nog leuker: je kan je eigen videoclip maken voor zijn nieuwe nummer 'Just Sayin'! Een filmpje dat je dan daarna kan delen en waarmee je kans maakt op een van de 1000 muzikale prijzen. De kers op de taart? De winnaar mag met Charlie Winston himself meespelen tijdens een private showcase.
Het idee voor deze muzikale ervaring kwam van Providence, dat het onlineplatform heeft gecreëerd alsook de televisiespot die de actie aankondigt, het POS-materiaal en zelfs een speciale packaging voor de gelegenheid. De realisatie hiervan kwam tot stand door de samenwerking tussen heel het marketingteam van Tic Tac, Social Lab (voor het sociale media-gedeelte), FMCG (voor de mediaplanning) en Digizik (voor het music campaign management).
 

 
Technische fiche
Agency: Providence (Havas Belgium Group)
Advertiser: Tic-Tac (Ferrero)
Advertiser contacts: Sebastien Campopiano, Bérénice Bottet
Creative Directors: Stéphane Daniel, Hugo Battistel
Creative Team: Vanessa Hendrickx, Antoine Wellens
Account Team: Barbara Van Huis, Mariela Van Hoey, Thierry Debièvre, Ellen Sonck, Elen Giupponi
Music Campaign Management: Digizik
TV Production: Marie Libouton, Bram Busschots
Directors: Chic & Artistic
Digital Producer: Philippe Vreuls, Stéphane Marchant, Yvonne Chan
Web designer: Sophie Mayart, Rémi Lejeune