Tijd voor parentfriendly marketing?

Communication / Marketing / Media / News

parentfriendly guillermo-sanchez-630049-unsplashEind maart verschijnt #parentfriendly marketing, een boek van Ingrid Renders en Anne Cornut van Maison Slash, een uitgave van Pelckmans Pro. Maison Slash is naast een onlineplatform met meer dan 50.000 unieke lezers per maand naar eigen zeggen ook het eerste ‘parentfriendly marketing & creative agency’ van de Lage Landen. Het werd opgericht door Ingrid Renders die een uitgebreide carrière in de media heeft doorlopen (o.a. bij Ketnet en Bruzz) en mamavanvijf-blogger Anne Cornut, die de influencerwereld als geen ander kent.
Hieronder leest u meer over dit boek. We vermelden voorts graag dat in het nieuwste nummer van PUB Magazine u een ‘Your turn’-interview kunt lezen met Ingrid Renders en Virginie Claes. En in datzelfde magazine vindt u een voorproefje van het boek!
Unknown
Met dit marketingboek #parentfriendly marketing bundelen Renders en Cornut hun expertise om de doelgroep van new generation parents als merk of bedrijf succesvol te bereiken en aan te spreken. Het boek vertelt hoe je én kinderen én ouders én merken blij kunt maken en houden. Een nieuwe generatie ouders, de millennials, breekt massaal met gevestigde tradities. “Oude reclamegewoonten werken voor deze ouders niet meer,” zo luidt het. “Ze verwachten een andere tone of voice van merken. Rode wijn op een witte jurk is en blijft immers, zelfs met een witter-dan-wit-wasproduct, ellendig. Bovendien is deze generatie ultradigitaal, maar wel in een context waar er dagelijks ontelbaar veel digitale prikkels op hen afkomen. Deze ouders willen daarnaast ook iets voor zichzelf. Verwar kids-friendly dus zeker niet met parent-friendly.”
Dan is de vraag natuurlijk: hoe bereik je deze doelgroep op een duurzame en authentieke manier? Wat zijn de 12 kenmerken van de New Generation Parents (NGP’s) en hoe scoor je als merk of als bedrijf bij deze doelgroep? Aan de hand van verschillende voorbeelden uit diverse sectoren, met best én worst practices, wil Maison Slash de weg tonen om gezinnen te bereiken: “Parentfriendly marketing blijft weg van het belerende, weg van hard roepen dat je de beste bent. Dit is marketing van context boven content, van vertrouwen bouwen en relevant zijn voor kinderen én ouders. Parentfriendly marketing speldt niemand iets op de mouw, maar spreekt de taal van een nieuwe generatie ouders.”
Het boek concludeert met de vijf bouwstenen om deze doelgroep op een duurzame manier te bereiken. Eerlijkheid, authenticiteit, transparantie, beleving en maatschappelijk engagement zijn daarbij sleutelbegrippen. Want je kunt commerciële boodschappen enkel duurzaam overbrengen op de NGP’s met authentieke content die zijn lezer op de eerste plaats zet.