Tijs Dejonckheere (Wunderman Thompson) wil wereldvrede

Communication / News

Tijs Dejonckheere beschrijft in zijn debuutroman hoe we de wereldvrede kunnen bereiken. De creatief van Wunderman Thompson lanceert met Dag van de vrede een ambitieuze debuutroman. Het verhaal vertelt hoe het hoofdpersonage vrede wil schenken aan de wereld. Best een actueel thema dus.  

In Dag van de vrede beschrijft Tijs Dejonckheere de laatste acht maanden van het leven van Dirk Vervaecke. Deze schatrijke ondernemer krijgt te horen dat hij niet meer kan genezen van de kanker die bij hem werd vastgesteld, waarop hij het radicale besluit neemt om zijn resterende tijd en overvloedige middelen aan te wenden om twee doelen te bereiken: postuum niet herinnerd worden als een hebberige kapitalist én zijn dochter opnieuw trots maken. De enige manier die Dirk ziet om beide te verwezenlijken, is ervoor te zorgen dat de vrede wordt uitgeroepen over de planeet aarde. Een ambitieus plan, maar een door de wol geverfde ondernemer als Dirk deinst daar niet voor terug. “Ik hou van verhalen vertellen, daarom zit ik ook in de reclame. Met dit boek wou ik een langer verhaal creëren dat helemaal van mezelf is. Ik ben op veel vlakken een autodidact en heb me geamuseerd met me onder te dompelen in de wereld van het schrijven en uitgeven," vertelt de auteur naar aan leiding van de publicatie van het boek.

Als creatief doet Tijs Dejonckheere zowel AD als copy-opdrachten. Vaardigheden die van pas kwamen bij de totstandkoming van Dag van de vrede, dat hij volledig in eigen beheer uitbrengt. Hij schrijft ook een nieuwsbrief waarin hij lezers op regelmatige basis een blik achter de schermen geeft op de verschillende etappes die gepaard gaan met het uitgeven van een boek. Dankzij een heel enthousiaste achterban en een succesvolle crowdfundingcampagne via het artistiek platform Voor De Kunst kon Tijs Dejonckheere zijn droom om een roman uit te brengen, realiseren.

Het boek is sinds kort beschikbaar in de meeste online boekhandels en op de webshop van de auteur: https://tijsdejonckheere.be/boek/

In 2016 startte Dejonckheere bij These Days, het huidige Wunderman Thompson Antwerp. Zijn werk werd nationaal en internationaal bekroond met tal van awards, zoals twee bronzen Cannes Lions vorig jaar voor de Child Porn Re-enactment, de spraakmakende campagne voor Child Focus. Maar reclame blijft een eerder vluchtige vorm van communicatie en als liefhebber van fictie wou hij een verhaal schrijven dat langer bleef hangen. Na bijna drie jaar schrijven is Dag van de vrede daar het resultaat van.