TikTok moves in de aanbieding bij Carrefour via Wunderman Thompson

Crea / News / Retail

Een kleine steekproef heeft verrassend genoeg aangetoond dat de inhoud van schoolboeken meestal niet leuk wordt bevonden door schoolgaande jongeren. Daarom zorgen Carrefour Hypermarkten en Wunderman Thompson Brussels ervoor dat de leukste lessen dit jaar op het kaftpapier van de schoolboeken staan.

Wunderman Thompson Brussels creëerde voor de Carrefour Hypermarkten een speciaal kaftpapier dat de TikTok moves van Belgische jongeren naar ongekende hoogtes moet brengen. Wanneer dit papier gescand wordt met een smartphone, demonstreert TikTok-ster Steffi Mercie haar dance moves in augmented reality, die jongeren vervolgens zelf kunnen leren. Gegarandeerd zal er veel gestudeerd worden dit schooljaar!?

Klanten die van 28 augustus tot 1 september 2020 winkelen in een Carrefour Hypermarkt krijgen dit speciale kaftpapier gratis. Van 1 tot 5 september 2020 worden schoolboeken bovendien gratis gekaft in de winkelpunten. De campagne is te zien tijdens de Hyper Terug Naar School Weken in de winkelpunten, op de eigen communicatiekanalen van Carrefour (DM, sociale media, website...) en op TikTok posts van Steffi Mercie.

Credits
Agency: Wunderman Thompson Brussels 
Client: Carrefour Belgique
Client contact: Dave Froidcoeur, Audrey Lison, Ophélie Content
Creative Director: Sam De Volder
Creative team: Sébastien Ruyssen, Frederick Maes
Account Director: Laurence Binot
Account team: Conny Faymonville, Manon Wambreuse
Strategy: Dennis Snijders
Design and DTP: Valérie Henrard, Anja Van den Broeck, Georgios Leontiou
PR agency: Ribbon Agency 
AR studio: Playar