Tineke De Wispelaere

Tineke De Wispelaere

New kids in town

Tineke De Wispelaere

“Ik ben een marketeer in hart en nieren, maar mijn traject om een marketeer te worden is op z’n minst opmerkelijk te noemen. Op 18-jarige leeftijd was ik op zoek naar een studierichting die analytisch denken met creativiteit kon combineren. Burgerlijk ingenieur-architect leek voor mij de ideale match en ik ben dan ook met veel passie aan deze studie begonnen. Mijn diploma heb ik gehaald, maar in mijn laatste jaar had ik een grote eye-opener. Per toeval ben ik op een bedrijfspresentatie terechtgekomen van P&G, en was ik kandidaat voor hun recruitment weekend. Toen ging de wereld van marketing voor me open… and I was hooked.

Om mezelf de luxe van opties te geven, besloot ik een extra jaartje Vlerick (Marketing Management) te studeren, maar guess what, ik ben uiteindelijk toch bij P&G terechtgekomen. Zeven prachtige jaren waarin ik de verschillende aspecten van marketing heb mogen ervaren, gaande van brand management tot shopper marketing. Na die zeven jaar, en vooral gedreven door persoonlijke keuzes, besloot ik om weg te gaan bij P&G en mijn carrière voort te zetten bij Telenet. Dit was een gemakkelijke keuze: Telenet is een Vlaams, groeiend bedrijf dat de klant centraal zet. What more can a marketer ask for? Vandaag leid ik het retail marketing department, waarbij wij alles uitwerken, van de kleinste poster tot totale winkelconcepten. Een totaal nieuw marketingdomein om te exploreren, maar na anderhalf jaar kan ik zeggen dat ik ook deze job met veel plezier doe, en ik zie er vooral naar uit om me nog verder te ontwikkelen als marketer bij Telenet.”