Tiny maakt comeback met Publicis en Alzheimer Liga
De ziekte van Alzheimer is vaak moeilijk te begrijpen. Zeker voor kinderen. Hoe leg je uit waarom opa je naam vergeet, of waarom oma niet meer weet wie je bent? Daarom schreef Publicis in samenwerking met Ligue Nationale Alzheimer Liga en Uitgeverij Casterman een kinderverhaal.
‘Tiny en haar verwarde opa’ is een speciale editie van Tiny over de ziekte van Alzheimer gebaseerd op waargebeurde verhalen van Alzheimer-patiënten. Om de ziekte te kaderen bij kinderen werd er nauw samengewerkt met kinderpsychologen en Alzheimer-specialisten. En om trouw te blijven aan de iconische stijl van Tiny werd er exclusief gewerkt met de originele beelden van de overleden bedenkers Marcel Marlier en Gijs Haag.
Het kinderverhaal wil de ziekte bespreekbaar maken bij kinderen, hun ouders en grootouders. Het leert kinderen om de symptomen van de ziekte te herkennen en geeft antwoorden op hun vragen. Maar vooral: het leert ze begrijpen dat hun grootouders nog steeds hun grootouders zijn. Het album is beschikbaar in beperkte oplage op alzheimer.be/tiny.
Wie nog vragen heeft over Alzheimer, of gewoon wil praten over de ziekte, kan terecht op de gratis hulplijn van de Ligue Nationale Alzheimer Liga: 0800 15 225.
Credits:
Klant: Ligue Nationale Alzheimer Liga
Agency: Publicis Brussels
Creative Director: Kwint De Meyer, Willem De Wachter
Digital Creative Director: Lode Vochten
Art Director: Daniel Van Den Broucke
Copywriter NL: Maarten De Maayer
Copywriter FR: Philippe Dorval
Account Director: Yaël Rouach
Strategic Planner: Loes Hendryckx
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]