Onder het motto 'Meet the Belgian connected consumer now' publiceert TNS Marketing that connects: a guide for brands. De razendsnelle digitale evolutie heeft immers nagenoeg overal ingrijpende omwentelingen ontketend. TNS maakt in zijn gids een stand van zaken op én somt vijf kansen voor marketeers op.
Consumenten zijn altijd en overal in de weer met digitale technologieën, stelt TNS vast, en dat schept kansen om met hen in dialoog te gaan. De marketeers moeten hun aanpak dan wel aan het kanaal aanpassen. Daarbij moeten ze de best mogelijke schermervaring aanbieden. A propos, consumenten kijken meer dan ooit videocontent, maar daarom niet per se op televisie. Ook interessant is dat zeker de jonge consumenten graag hun data met merkenbouwers delen, op voorwaarde dat ze relevante hulp in ruil krijgen. Daarbij kiezen ze, ook meer dan ooit, de merken en kanalen die het best bij hen passen.
Het is cruciaal dat marketeers mikken op consumenten die voor hen openstaan. Content is king daarbij: stem je boodschap af met de waarden en motieven van je publiek. Besef wel dat de tijd voorbij is dat consumenten op welbepaalde momenten naar bepaalde media gaan, want de gepersonaliseerde video heeft de televisie vervangen. Daardoor is het onvoorspelbaar geworden welke touchpoints consumenten voor welke doelstellingen inschakelen. Disruptie is de norm geworden: consumenten staan meer dan ooit open voor marketeers - maar zetten ook meer dan ooit de toon.