Tom Gybels van SBS naar YUN

SBS Tom Gybels

Media / News / People

SBS Tom GybelsTom Gybels stapt als chief commercial officer over van zendergroep SBS naar het biotechnologische bedrijf YUN. Bij SBS Belgium zullen de commerciële teams televisiezenders VIER, VIJF en ZES en de themazenders in regie (Discovery Channel, TLC, Njam! en Telenet Play Sports) vandaag strategisch aangestuurd worden door CEO Peter Quaghebeur, onder de salesleiding van directors Kristof Vranckx en Ilse De Leersnyder (Brandcare).

“Yun heeft een wereldprimeur en toptechnologie kunnen omzetten in innovatieve en disruptieve producten. De vraag om deze global roll-out te leiden was een opportunity I couldn't refuse,” zegt Tom Gybels. “Bij SBS heb ik een korte, intense maar erg fijne periode meegemaakt.” Sinds midden 2016 was Tom Gybels CCO bij SBS, voordien was hij bij Omega Pharma vice-president external business development en global head of sales, trade marketing and customer strategy. Van 2003 tot 2012 bouwde hij bij Procter & Gamble een stevig track record op in verschillende business management, marketing- en salesfuncties. Peter Quaghebeur: “Samen met de collega’s van SBS wens ik Tom veel succes bij YUN. We bedanken Tom voor de goede samenwerking: onze zendergroep legt ook dit jaar weer mooie resultaten neer in een snel veranderende Belgische tv-reclamemarkt. Met de recente introductie van addressable advertising heeft SBS als pionier in Europa een cruciale technologische horde genomen. Na de eerste tests vorig jaar, vormt onze nieuwe ‘Smart Ad’ vandaag een belangrijke innovatieve meerwaarde voor alle spelers. Steeds meer adverteerders kiezen er bewust voor om gericht en gepersonaliseerd te communiceren met onze kijkers tijdens het live bekijken van tv-reclame.”