Tom Theys in Worldwide PUB: “Bewondering is respect met gevoelens”

Communication / News

FCB is als advertising network ‘globally’ actief. Soms met een eigen vestiging, soms onder de vorm van een alliantie – zoals in België, waar Happiness al jarenlang een alliantiepartner is van FCB Global. Bij FCB vinden we wel een Belg terug: Tom Theys, voorheen bij Duval Guillaume en Publicis. ‘How you’re doing, mister Theys?’

FCB is het oudste nog bestaande reclamenetwerk, opent Tom Theys, executive vp strategy bij FCB Global, ons gesprek in een Mechelse co-workingplace. Ja, in Mechelen: sinds corona werkt hij vooral vanuit België. Waar hij vroeger maandelijks twee tot drie keer zijn koffers pakte, is dat nu nog gemiddeld één keer per maand. Zijn officiële standplaats is New York, al is dat ook al Londen geweest. Hij gaat daar dus niet dagelijks zijn post ophalen...

Het oudste netwerk, dus. “J. Walter Thompson is eigenlijk nog ouder, maar dat is nu opgegaan in VML,” zegt Tom Theys. “Maar oud is niet ‘passé’, zoals de vele recente Cannes Lions aantonen.”

Als vice president heeft Tom Theys vooral contacten met de ‘wholly-owned’ vestigingen van FCB in London, Chicago, Sao Paolo, Toronto, Mumbai, New York en het Nieuw-Zeelandse Auckland. “Aan adverteerderszijde werken CMO’s tegenwoordig ook vaak van thuis. Zoom-calls zijn efficiënt, al vind ik die helaas niet altijd even effectief als live meetings.”

[...]

LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE

Artikel NL: Wim De Mont
Vertaling FR: Marine Dehossay