Tongerlo-bieren krijgen een nieuwe kraag
Brouwerij Haacht, een Belgische familiebrouwerij met een rijke geschiedenis, geeft het authentieke gamma abdijbieren Tongerlo een volledige make-over, met dank aan Publicis. Aan de smaak is niets gewijzigd, maar met de restyling grijpt Brouwerij Haacht wel terug naar het roemrijke verleden van de Abdij van Tongerlo. Bij de hernieuwing hoort ook een gloednieuw glas.
« Tongerlo staat voor genieten in al zijn eenvoud, » vertelt Boudewijn van der Kelen, marketingdirecteur bij Brouwerij Haacht en ondertussen al de vierde generatie van de bierfamilie. « Die eenvoud smaakt naar authenticiteit, klasse en perfectie, en dat straalt de nieuwe look-and-feel nu meer dan ooit tevoren uit. »
Inspiratie voor de restyling werd gehaald uit het wapenschild van de Norbertijnenabdij van Tongerlo. « De Latijnse spreuk bij het wapenschild van de abdij, ‘Veritas Vincit’ – de waarheid overwint –, belichaamt het authentieke karakter van het Tongerlo-abdijbier, » gaat van der Kelen verder. « En de vernieuwing zorgt ervoor dat het niet alleen aanwezig is in de smaak, maar ook visueel tot uiting komt. We delen dezelfde waarden met de Norbertijnen: respect, authenticiteit en toewijding. Deze waarden hebben ervoor gezorgd dat Tongerlo doorheen de jaren een authentiek Belgisch abdijbier is gebleven, en in de toekomst ook blijft. »
Bij de volledige restyling hoort ook een nieuw glas dat alle zintuigen prikkelt. « De kelk sluit naar binnen en zorgt voor een optimale aromabeleving en een smakelijke schuimkraag die lang aanhoudt, » klinkt het bij Christel Demonie, brandmanager bij Brouwerij Haacht. « De subtiele details en de elegante lijn zijn een streling voor het oog, terwijl het wapenschild op het been van het glas de tastzin niet ontgaat. Het is een bevestiging dat er wordt genoten van een authentiek Belgisch abdijbier. »
De samenwerking tussen de Abdij van Tongerlo en Brouwerij Haacht dateert van 1990. Tijdens de Eerste Wereldoorlog werden de brouwketels van de abdij ontvreemd, waardoor een abrupt einde werd gemaakt aan de traditionele brouwactiviteiten door de Norbertijnen. Uiteindelijk vonden zij 27 jaar geleden in Brouwerij Haacht de juiste partner om de brouwactiviteiten voort te zetten. De familiebrouwerij brouwt sindsdien Tongerlo onder het goedkeurend oog van de actieve abdijgemeenschap in Tongerlo.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]