Topdokers als glijmiddel voor EHBO?

Topdokters redden elke dag levens, vaak op de meest spectaculaire manieren. Maar ook ‘de Vlaming’ komt al eens in een benarde, soms zelfs levensgevaarlijke situatie terecht en moet dan in staat zijn om levens te redden. En dat is precies waar Rode Kruis-Vlaanderen, expert ter zaken wanneer het gaat over eerste hulp, voor zorgt tijdens het reclameblok van Topdokters, te zien op Vier.
Aan de hand van hilarische, lichtjes van de pot gerukte filmpjes worden verschillende benarde situaties (hevige bloeding, verslikking, zware brandwonde, …) getoond. De kijkers leren welke eerstehulptechnieken je moet toepassen om op zo’n moment te helpen, misschien zelfs een leven te redden. Matthias Phlips aka MAT is de professionele illustrator en cartoonist van dienst.
De filmpjes zelf werden gemaakt door Woestijnvis. "Door samen te werken met televisiezender Vier – die zich voornamelijk tot jonge kijkers richt – en absurde filmpjes te brengen, willen we verjongen. De filmpjes moeten in de eerste plaats levens redden en de kijkers eerstehulptechnieken bijbrengen. Daarnaast hopen we ook jongeren warm te maken om lid te worden van Rode Kruis-Vlaanderen. En dat kan op veel manieren: als vrijwilliger, als donor, als cursist,…," zegt Ine Tassignon, woordvoerder Rode Kruis-Vlaanderen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]