Topdokers als glijmiddel voor EHBO?

Topdokters redden elke dag levens, vaak op de meest spectaculaire manieren. Maar ook ‘de Vlaming’ komt al eens in een benarde, soms zelfs levensgevaarlijke situatie terecht en moet dan in staat zijn om levens te redden. En dat is precies waar Rode Kruis-Vlaanderen, expert ter zaken wanneer het gaat over eerste hulp, voor zorgt tijdens het reclameblok van Topdokters, te zien op Vier.
Aan de hand van hilarische, lichtjes van de pot gerukte filmpjes worden verschillende benarde situaties (hevige bloeding, verslikking, zware brandwonde, …) getoond. De kijkers leren welke eerstehulptechnieken je moet toepassen om op zo’n moment te helpen, misschien zelfs een leven te redden. Matthias Phlips aka MAT is de professionele illustrator en cartoonist van dienst.
De filmpjes zelf werden gemaakt door Woestijnvis. "Door samen te werken met televisiezender Vier – die zich voornamelijk tot jonge kijkers richt – en absurde filmpjes te brengen, willen we verjongen. De filmpjes moeten in de eerste plaats levens redden en de kijkers eerstehulptechnieken bijbrengen. Daarnaast hopen we ook jongeren warm te maken om lid te worden van Rode Kruis-Vlaanderen. En dat kan op veel manieren: als vrijwilliger, als donor, als cursist,…," zegt Ine Tassignon, woordvoerder Rode Kruis-Vlaanderen.
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]