Topdokters redden elke dag levens, vaak op de meest spectaculaire manieren. Maar ook ‘de Vlaming’ komt al eens in een benarde, soms zelfs levensgevaarlijke situatie terecht en moet dan in staat zijn om levens te redden. En dat is precies waar Rode Kruis-Vlaanderen, expert ter zaken wanneer het gaat over eerste hulp, voor zorgt tijdens het reclameblok van Topdokters, te zien op Vier. Aan de hand van hilarische, lichtjes van de pot gerukte filmpjes worden verschillende benarde situaties (hevige bloeding, verslikking, zware brandwonde, …) getoond. De kijkers leren welke eerstehulptechnieken je moet toepassen om op zo’n moment te helpen, misschien zelfs een leven te redden. Matthias Phlips aka MAT is de professionele illustrator en cartoonist van dienst. De filmpjes zelf werden gemaakt door Woestijnvis. "Door samen te werken met televisiezender Vier – die zich voornamelijk tot jonge kijkers richt – en absurde filmpjes te brengen, willen we verjongen. De filmpjes moeten in de eerste plaats levens redden en de kijkers eerstehulptechnieken bijbrengen. Daarnaast hopen we ook jongeren warm te maken om lid te worden van Rode Kruis-Vlaanderen. En dat kan op veel manieren: als vrijwilliger, als donor, als cursist,…," zegt Ine Tassignon, woordvoerder Rode Kruis-Vlaanderen.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]