Torfs en LDV slaan de handen (ditmaal figuurlijk en vanop een sociaal acceptabele afstand) in elkaar om ook in deze tijden iedereen sterk in zijn schoenen te laten staan. Dat doen ze door #SamenSterk te lanceren. Een initiatief waarmee ze zelf mensen die het nodig hebben een hart onder de riem steken en anderen oproepen om hetzelfde te doen. "Wij zijn echt een familiebedrijf," zegt Wouter Torfs. "Al 72 jaar vinden wij het belangrijk om voor elkaar te zorgen. En dan hebben we het niet alleen over je eigen familie, maar over iedereen die een hart onder de riem kan gebruiken. Wij willen ervoor zorgen dat iedereen sterk in zijn schoenen staat. Ook, nee zeker, in deze tijden. Het is nu niet langer het moment om #Foert te zeggen, het is tijd voor #TousEnsemble, #FlattenTheCurve en #SamenSterk. Daarom roepen we de Belgen massaal op om #SamenSterk te zijn."
Dat #SamenSterk zijn doe je door anderen een hart onder de riem te steken, zoals je kunt ontdekken in de social video’s en de radiospots die Wouter Torfs zelf insprak. En #SamenSterk dat kan op heel veel manieren: door je bomma de allerdikste virtuele knuffel te geven, door voor je buren een balkonconcert te organiseren of door de hond van een oudere buurman uit te laten.
Maar #SamenSterk dat doe je ook door in uw kot blijven en Belgisch te kopen. Want Torfs ontdekte dat klanten momenteel hun weg vinden naar torfs.be en online bestellingen plaatsen. Dat is een goed teken vindt Wouter Torfs, want Belgisch kopen is nu belangrijker dan ooit om lokale ondernemers te steunen. Torfs is hier uiteraard heel blij mee, maar zij zouden Torfs niet zijn als zij niet iets zouden terug doen voor onze maatschappij. Daarom geven ze nu niet alleen 10% korting aan al hun klanten, maar schenken zij bovendien ook nog eens 5% van elke aankoop op torfs.be aan het Kinderarmoedefonds. Dit doen ze in samenwerking met DreamLand, de speelgoedspecialist van Colruyt Group, die het ingezamelde bedrag verdubbelt. Heel wat gezinnen hebben nu meer dan ooit nood aan entertainment voor de kinderen die nu noodgedwongen thuis zitten. Alleen hebben niet alle gezinnen de middelen: "Nu is het moment om samen te spannen met heel België en met z’n allen wat extra moeite te doen om sterk in onze schoenen te staan. Want #SamenSterk gaan we de strijd met Corona aan!"
Credits
Client: Torfs
Contact: Lise Conix, Maggie Hemmerechts en Wouter Torfs
Agency: LDV United
Creative Director: Dries De bruyn
Creative Director: Dennis Vandewalle
Account Team: Tim Janssens, Dimitri Mundorff
Strategy: Tomas Sweertvaegher
Motion Design: Niki Desiron
Sound: SonHouse
Creation: Vivienne Mak, Manon Penné
Design: Stijn Voeten, Sandra Wulffaert
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]