Touch Agency maakt kunst voor de kunst van Ionnyk

Crea / News

Leads genereren is geen sinecure voor een jonge Waalse start-up. Communicatiebureau Touch Agency ging graag die uitdaging aan voor zijn nieuwe klant Ionnyk.

Ionnyk is opgericht door Mathieu Demeuse en Antoine Baudoux. Samen brengen ze naar eigen zeggen 's werelds eerste digitale kunstkader op de markt. Een primeur in meerdere opzichten, zo klinkt het. Het maakt gebruik van een innovatieve technologie in de vorm van een "e-paper". Dat bestaat uit miljoenen zwarte en witte inktcapsules die bewegen om een beeld te vormen. De inbegrepen dienst biedt abonnees onbeperkt toegang tot een catalogus van originele werken die ze in hun geconnecteerde kader kunnen tonen.

Touch boog zich over de vraag: welke efficiënte leadgeneratiestrategie moet je hanteren als je onbekend en totaal vernieuwend bent in de markt? In samenwerking met PR-bureau Top Secret heeft Touch een solide online marketingstrategie ontwikkeld op basis van drie belangrijke pijlers: sterke SEO, socialmediagerichte communicatie en relevante content die het high-end imago en design van het product weerspiegelt.

Het resultaat? Artistieke én educatieve zwart-witvideo's van 15 seconden, met meer dan 4.000.000 views op Facebook en Instagram in slechts 12 dagen. Deze goed getargete en geretargete minikunstfilms zorgden voor een grotere visibiliteit van het merk en de revolutionaire technologie van de start-up.