Touch Agency noemt een kat geen kat meer

In Brussel is je huisdier chippen verplicht. Het is een ingreep waarbij een elektronische chip wordt geïmplanteerd onder de huid. Ondanks de richtlijnen die in 1996 voor honden en in 2018 voor katten zijn goedgekeurd, hebben er veel nog altijd geen DogID of CatID.
Leefmilieu Brussel vroeg zijn communicatiebureau Touch Agency om de baasjes van harige viervoeters bewust te maken van het probleem. Deze maatregel is bedoeld om huisdieren te beschermen tegen diefstal en achterlating. Maar ook om de kans te vergroten dat ze worden teruggevonden als ze verdwijnen of weglopen.
Het was dit laatste argument dat een snaar raakte in de creatieve geesten van het bureau. Door de populaire gewoonte om overal in de buurt posters met "hond of kat verloren" op een originele manier te gebruiken, gaat het team recht op doel af. De boodschap is positief. "Nooit verloren" is rechtstreeks gericht tot baasjes die vergeten zijn hun huisdier te chippen. De campagne wordt aangevuld met posters, social media en krijgt een stevige duw in de rug van influencers zoals David Antoine, Silent Jill en Milkywayblueyes op de populairste netwerken.
Dankzij deze Touch Agency-campagne zouden minder huisdieren moeten verloren lopen of in het asiel belanden. Ze helpt elke verloren hond of kat weer naar huis te keren. Een mooie missie op initiatief van Leefmilieu Brussel.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]