Touch georekruteert voor Auto 5

Crea / News

Auto 5, de autocentra waar je terecht kan voor mechanisch werk en de aankoop van autoaccessoires, was dringend op zoek naar gekwalificeerd personeel. Daarom vroeg de keten met 50 centra in België aan Touch Agency om een innovatieve communicatieoplossing te vinden, gericht op gekwalificeerde mensen die voldoen aan de vereiste profielen in de centra in Gent, Mechelen en Antwerpen.

De strategen en creatieven van het bureau gingen meteen aan de slag. Vandaag de dag is tijdsbesparing een belangrijke factor voor de meeste werknemers. Door dichter bij huis te werken, brengen ze minder uren door in hun auto en winnen ze tijd om te besteden aan hun privéleven en welzijn. Een trend die nog versterkt wordt door het telewerken van de laatste twee jaar.

De oplossing lag dus voor de hand. Door te geolokaliseren kon de Auto 5-rekruteringscampagne dichter bij de interessante profielen gebracht worden. Het bureau lanceerde een geotargeted socialmediacampagne in het noorden van het land. Facebook-ads, -carrousels en -posts targetten rechtstreeks de werknemers van Auto 5-gelijkwaardige bedrijven rond de autocentra waar de vacatures moesten ingevuld worden. En dat is niet alles. Om het idee van nabijheid en de inzet voor het welzijn van de werknemers bij Auto 5 kracht bij te zetten, kreeg elke werknemer die een contract ondertekende een elektrische fiets.

In slechts tien dagen tijd kreeg Auto vijf meer dan 300 cv's. Een schot in de roos voor het merk én het bureau, dat steeds meer vertrouwen krijgt van de keten van autocentra.