Eindelijk, de lente staat weer voor de deur. Het seizoen waarin Brusselaars ineens een dringende behoefte voelen een gezellig nestje te vinden. Of ... is dat het Batibouw-effect? De lente is daarom ook een belangrijk seizoen voor de bankensector. Zij genereren tijdens die periode al een groot deel van hun jaaromzet via klantenwerving. Maar daar waar andere banken in een rentevoetoorlog verwikkeld zijn om ter meeste klanten, pro leert KBC Brussels zich eerder als raadgever en lokaal expert.
Een puur strategische beslissing, vindt Tramway21. De Brusselse huizenmarkt is atypisch en vereist dan ook een atypische aanpak. Brussel is duur en bezaaid met kleine oppervlaktes. Tuinen of parkings zijn er quasi onbestaand. En dan hebben we het nog niet eens over de beschikbare bouwgronden gehad .. Kandidaat-kopers moeten zich daarom erg exibel en creatief opstellen. Het is dan ook niet die 0,001% verschil in rente tussen twee banken die voor hen het verschil zal maken, maar wel de raadgeving en analyse van kansen. Een toegewijde bank in Brussel moet begeleiden en adviseren. De dromen van klanten werkelijkheid laten worden. En dat doet een bank door samen met de klant na te denken. Over hoe verloren ruimtes tot studentenkoten om te vormen bijvoorbeeld. Maar ook over het vinden van meer betaalbare buurten, het zoeken naar allerhande premies en what have you.
Met radiospots en een outdoor-, pers- en webcampagne blijkt KBC Brussels niet alleen de hoofdstad als zijn broekzak te kennen, maar ook de Brusselaar en diens bekommernissen: "Van de jongedame die voor haar en haar kat een nestje zoekt in de buurt van Vogelzang, tot het nieuw samengesteld gezin dat zijn zinnen gezet heeft op een huis aan Berenkuil."Een campagne waarin gespeeld wordt met frisse foto’s en ludieke titels met typisch Brusselse humor.
Een puur strategische beslissing, vindt Tramway21. De Brusselse huizenmarkt is atypisch en vereist dan ook een atypische aanpak. Brussel is duur en bezaaid met kleine oppervlaktes. Tuinen of parkings zijn er quasi onbestaand. En dan hebben we het nog niet eens over de beschikbare bouwgronden gehad .. Kandidaat-kopers moeten zich daarom erg exibel en creatief opstellen. Het is dan ook niet die 0,001% verschil in rente tussen twee banken die voor hen het verschil zal maken, maar wel de raadgeving en analyse van kansen. Een toegewijde bank in Brussel moet begeleiden en adviseren. De dromen van klanten werkelijkheid laten worden. En dat doet een bank door samen met de klant na te denken. Over hoe verloren ruimtes tot studentenkoten om te vormen bijvoorbeeld. Maar ook over het vinden van meer betaalbare buurten, het zoeken naar allerhande premies en what have you.
Met radiospots en een outdoor-, pers- en webcampagne blijkt KBC Brussels niet alleen de hoofdstad als zijn broekzak te kennen, maar ook de Brusselaar en diens bekommernissen: "Van de jongedame die voor haar en haar kat een nestje zoekt in de buurt van Vogelzang, tot het nieuw samengesteld gezin dat zijn zinnen gezet heeft op een huis aan Berenkuil."Een campagne waarin gespeeld wordt met frisse foto’s en ludieke titels met typisch Brusselse humor.
Credits
Client : KBC Brussels
Contacts : Pierre Wattiez, Tomas Meyers
Agency : Tramway21
Strategy & Account : Madeleine Leclercq, Célia Roger, Thierry Goemanne Creation : Maud Samaha, François Daubresse, Mathias Lemielle, Marco Calant, Shannah Jongstra, Nigel Bishop
Graphical Artwork : Lilas Heinix, Shanti Botman
Print Producer : Valérie Snoeck
Production Company : Ristretto Films
Director : Kris Debusscher
DOP & Photos : Sander Vandenbroucke
Sound : Bleu Nuit
Media : MindShare
PR : Finn
Client : KBC Brussels
Contacts : Pierre Wattiez, Tomas Meyers
Agency : Tramway21
Strategy & Account : Madeleine Leclercq, Célia Roger, Thierry Goemanne Creation : Maud Samaha, François Daubresse, Mathias Lemielle, Marco Calant, Shannah Jongstra, Nigel Bishop
Graphical Artwork : Lilas Heinix, Shanti Botman
Print Producer : Valérie Snoeck
Production Company : Ristretto Films
Director : Kris Debusscher
DOP & Photos : Sander Vandenbroucke
Sound : Bleu Nuit
Media : MindShare
PR : Finn