Tramway21 heeft een mening over uw geld

Crea / News

Ieder jaar stelt het CBC-waarnemingscentrum een gedetailleerde analyse over de Belgen en hun spaargedrag op. De manier bij uitstek voor CBC Banque om meer te weten te komen over de actuele verwachtingen van de consument. Voor dit bijzondere jaar verwachtte men een grondige invraagstelling en attitudeverandering bij de consument. Nochtans hebben de resultaten van het waarnemingscentrum aangetoond dat 72% van de Belgen hun spaargedrag niet heeft gewijzigd als gevolg van de crisis. Anderzijds merkte men dat de Belg nog steeds onvoldoende voorbereid is op zijn pensioen, terwijl de spaarrekeningen worden aangedikt en de beleggingsproducten – zelfs de automatische – het soms moeilijk hebben om nieuwe investeerders aan te trekken.

Dit is meteen het vertrekpunt van de nieuwste financiële campagne van CBC. Een campagne op het web en de radio die de Belgen wil confronteren met hun
visie op hun geldzaken. Het idee ? De cijfers van het waarnemingscentrum voorleggen aan het publiek en de mensen aanzetten om even na te denken over hun gedragingen. "De consument is zich steeds meer bewust van het feit dat niks nog vaststaat," stelt Sandra Circhirillo, marketingverantwoordelijke bij CBC. "In deze context bestaat onze rol erin, als economische maar ook als maatschappelijke actor, de consument te wijzen op het belang van het beheren van zijn geld, en van de keuzes die zich stellen, bijvoorbeeld om zich voor te bereiden op zijn pensioen. Zich vragen stellen en een tweede advies vragen kan een eerste en belangrijke stap zijn voor de meesten onder ons."

Credits

Client : CBC Banque & Assurance
Contact : Sandra Circhirillo, Valérie Stoupy, Gwendoline Hendrick Agency: Tramway21
Creation: Marco Calant, François Daubresse, Sophie Norman Strategy: Madeleine Leclercq
Graphical Artwork: Lilas Heinix, Shanti Botman
Project Manager: Astrid Wauthier
Sound: Bleu Nuit
Media: MindShare