Orbit by PUB: Transparantie is key voor Gregory Pouy

Agenda / News / Sustainability

  • Du 19/10/2020
    au 22/10/2020
  • Online

Dit jaar staat Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie helemaal in het teken van transparantie: een van de ingrediënten van een duurzame wereld. PUB biedt u, samen met partners Fairtrade Belgium, AG Insurance, Ikea en The Oval Office, een midweekonderdompeling aan. Orbit by Pub 2020 start online op maandag 19 oktober. De midweek begint voor deelnemers met de ontvangst van een Toolkit Bag, op het werk of thuis. Afsluiten doen we in stijl, met een live-uitzending op 22 oktober.

Gregory Pouy is blogger, speaker, consultant en founder van Plink en La Mercatique. Hij is bekend van Vlan!, een podcast over de evolutie van de samenleving in het tijdperk van de industriële revolutie, en is de auteur achter het boek Insoutenable Paradis’, dat gaat over de grote rol die merken moeten spelen in de ecologische transitie. Transparantie is een van zijn belangrijkste waarden: Kennis is macht, of dat is wat we leerden in de jaren 1920 en dus is marketing gebaseerd op drie pijlers: leugens, geheimhouding en controle. Het is geen wonder dat het systeem van vandaag falend is. Maar de juiste vraag is: hoe moet marketing evolueren en hoe kunnen merken helpen bij de ecologische transitie die de mensheid nodig heeft? Transparantie is uiteraard een van de belangrijkste antwoorden, aangezien consumenten graag willen weten welke de ingrediënten zijn, waar ze vandaan komen en hoe een bedrijf wordt geleid. Merken als Everlane, Panafrica, Alan of Veja hebben radicale transparantie centraal gesteld in hun waarden. Ze zijn zeker op de goede weg, en ook u moet bepalen wat dit voor u betekent.”

Klaar voor een onderdompeling in transparantie? Schrijf u in voor deze derde editie van Orbit by PUB. Want de wereld van morgen begint vandaag. En maak gebruik van het Early Bird-tarief!