Een eerste samenwerking tussen boomerangfield en de bieren van Chimay vond al plaats eind vorig jaar. Gezien boomerangfield al meer dan 20 jaar ervaring heeft binnen de horecasector beschikken zij over een grote expertise en knowhow. Ter illustratie: de teams bezoeken wekelijks honderden horecazaken verspreid over het hele land voor de opvolging van het indoor media netwerk. Boomerangfield heeft deze horeca-expertise gebruikt om Chimay een netwerk op maat voor te stellen, volledig aangepast aan de wensen van het gevierde trappistenbiermerk.
Volgend op deze eerste samenwerking verenigen boomerangfield en Chimay opnieuw de krachten om de Chimay Truck te lanceren. Deze truck werd gerealiseerd op basis van het origineel ontwerp gecreëerd door het creatief bureau Hungry Minds. Jérôme Goffinet, marketingverantwoordelijke van de Chimay bieren en kazen, legt uit: "Men heeft ons al op regelmatige basis gevraagd om onze bieren op evenementen voor te stellen. Het leek ons een prachtig idee om onze bieren en kazen aan het publiek te presenteren, maar we beschikten nog niet over het geschikte middel om onze producten op een kwalitatieve manier op evenementen aan te bieden. Uit die behoefte is het idee van de Chimay Truck ontstaan."
De Chimay Truck, ontworpen door Hungry Minds en gerealiseerd door boomerangfield, komt net uit de ateliers gerold en staat paraat voor een prachtig seizoen op de Belgische wegen. "Onze eerste afspraak was het Brussels Short Film Festival," gaat Jérôme Goffinet verder. "De Chimay Truck werd geplaatst op de Mont des Arts en biedt een mobiele bar aan de cinefielen die afgezakt zijn naar het festival voor een portie gratis cinema in openlucht." Dit eerste evenement is een mooie start van het seizoen. Damien Ronday van Hungry Minds: "De Chimay Truck biedt vele mogelijkheden om het merk in de spotlights te zetten. Het is een ideaal kanaal om de Chimay bieren en kazen aan het publiek voor te stellen." Chimay wil graag een optimale fieldoplossing als onderdeel van hun twins strategie: bieren laten degusteren samen met de trappistenkaas. De Truck kan als bar op een festival dienen, maar evengoed dienst doen tijdens roadshows en (sport)wedstrijden. Hij is ook zeer geschikt voor meer exclusieve evenementen.
De truck gemist? Geen probleem: boomerangfield rijdt er deze zomer mee naar de kust...
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]