Het Belgische Tribù, producent van buitenmeubilair, kiest voor WeWantMore als brand design partner. De Antwerpse studio zal de vernieuwde visie van het merk vertalen naar een nieuwe visuele merkidentiteit en de ontwikkeling van een storytelling platform voor de komende jaren.
Oprichter Lode De Cock zag dertig jaar geleden als eerste de opportuniteit om kwaliteitsvol designmeubilair van het interieur naar het terras te brengen. Hij stond daarmee internationaal aan de wieg van het segment en was in 2001 de eerste fabrikant van tuinmeubelen die toegelaten werd op de design hoogmis: Salone del Mobile in Milaan. Tegenwoordig vind je de collecties van Tribù in meer dan zestig landen wereldwijd.
De afgelopen vijf jaar beleefde Tribù onder impuls van zonen Tom en Koen een groeispurt. Om de identiteit van het merk in de markt te blijven onderstrepen en de groei door te zetten, tekende brand consultancy Spectra een nieuwe merkstrategie uit, waarna op zoek gegaan werd naar de juiste partner om deze vernieuwde visie tot leven te brengen.
“Na het bezoeken van een aantal bureaus werden we overtuigd door het portfolio van WeWantMore en de manier waarop ze projecten benaderen: met respect voor het merk en veel expertise. We hadden meteen het gevoel dat ze het merk begrijpen en vanuit hun expertise in design onze branding en communicatie naar een volgend niveau kunnen brengen,” zegt Koen De Cock, CEO van Tribù.
“Tribù is een van die zeldzame Belgische merken die internationaal een toonaangevende rol spelen. Hun merkverhaal en ambitie tot leven brengen via design is de core van wat we doen als studio. Want de tijd dat je gewoon mooie plaatjes van een stoel kon tonen, is echt wel voorbij,” besluit Michiel De Vreede, creative director brand design bij WeWantMore. De eerste uitingen van deze nieuwe samenwerking verschijnen in het najaar van 2020.