Lezers van PUB hadden de campagne natuurlijk al gespot: Triodos Bank greep Batibouw – de jaarlijkse hoogmis van de bouwsector – aan om te tonen wat duurzaamheid en positieve actie écht betekenen. Met een campagne rond hypothecaire leningen die inzet op de positieve milieu- en sociale impact van duurzaam bouwen en renoveren, timmert Triodos Bank resoluut voort aan de essentie van het merk en zijn waarden. De rente hangt af van de energiebesparing en het sociale aspect. Positieve actie primeert: hoe duurzamer of participatief, hoe lager de rente. Daarmee versterkt Triodos Bank zijn positie als frontrunner in duurzaamheid.
Bubka zette dit om in een campagne met statements die aansporen tot nadenken. “Mensen voor wie een duurzame wereld belangrijk is, moeten we aanspreken op hun niveau," verduidelijkt Wim Vermeulen, director of Strategy & Sustainability bij Bubka. “Ook voor zaken rond wonen benaderen we hen best vanuit hun waarden en ambities in plaats van een louter financieel perspectief. Met deze campagne in print en online, tonen we dat Triodos Bank echt begrijpt wat mensen bezighoudt.”
Credits
Client: Triodos Bank Belgium
Agency: Bubka
Account team: Caro Peeters, Clio Bouchier
Strategic planning: Wim Vermeulen, Inez Schoenaerts
Creatives: Stijn Lecomte, Christophe Vanheygen, Erik Heylen, Kristof Hermans, Ben Van Asbroeck