www.trooper.be, het online platform om meer geld in het laatje van verenigingen te krijgen door online te shoppen, doet het goed, zeker sinds de participatie van Studio 100. Elke dag sluiten 10 nieuwe verenigingen zich aan, wat het totaal aantal verenigingen op bijna 1700 brengt. Op 1 april start Trooper een activatie met patissier Roger van Damme.
De propositie van Trooper is bijna te mooi om waar te zijn. Laat de leden van je verenigingen hun onlineshopping via hun Trooperpagina doen en gemiddeld 5% per aankoop gaat naar de vereniging. Een vereniging met 100 leden kan zo al snel 300 euro per maand verdienen. En dat is zeer welkom in een tijd dat subsidies overal gecut worden. Als je 1700 verenigingen rekent van gemiddeld 200 leden of sympathisanten dan kom je al snel op de doelpubliek van meer dan 340.000 mensen. Oprichters Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts en Jan Dejonghe zijn dan ook enthousiast: « De verenigingen komen eigenlijk vanzelf binnen. Onze focus ligt vooral op de leden en sympathisanten van verenigingen. Zij moeten bij elke online aankoop aan Trooper denken. Een beetje gamification kan daarbij helpen. De vereniging die in april, mei en juni het meeste Troopt, wint een Roger van Damme. Hij gaat dan ter plaatse de beste pannenkoeken ter wereld bakken, die de vereniging dan weer kan verkopen. Dit event komt ook nog eens als reportage op njamtv. »