Twee coaches zetten eerste stappen mee in Remy Communication

News / People

Hendrik-Jozef Bisschop en Niels Janssens, twee coaches van Remy Communication met elk hun eigen expertise, zetten hun eerste stappen mee in het Leuvense communicatiebureau. Met deze werknemersparticipatie wil Remy nog meer betrokkenheid creëren en verder inzetten op de toekomst van het bedrijf. 

Remy Communication uit Leuven, met klanten als Pur Natur, Lotus, Disney Junior, Bambix en Inter-Beton, wil als communicatiebureau blijven groeien en zet daarom verder in op de toekomst van het bedrijf. Dit onder andere door twee coaches hun eerste stappen mee in het bedrijf te laten zetten. “Met deze werknemersparticipatie willen we Niels en Hendrik-Jozef nog meer betrekken bij Remy en hen ook laten proeven van het ondernemerschap,” aldus het management.

Geen baas, maar mentor 

Concreet gaat het over coach branding Hendrik-Jozef Bisschop en coach content Niels Janssens, die elk 4,5 jaar binnen het bedrijf werken. “Zoals onze functietitel verraadt, zijn wij meer coach of mentor dan baas. We werken bij Remy met een heel aantal millennials en Gen Z’ers voor wie onafhankelijkheid en vrijheid bepalend is voor hun tevredenheid op de werkvloer,” vertelt het duo. Daarom staat ook micromanagement niet op hun agenda. “Geef de jongere krachten zelf verantwoordelijkheden, laat hen risico’s leren inschatten en nadenken over de mogelijke gevolgen van hun beslissing. Uiteraard binnen een op voorhand bepaald kader.”

2 jaar management 

Na hun coachende functie van 2 jaar, waarbij het duo begin 2019 een totale rebranding doorvoerde en ze met corona hun eerste wervelstorm knap doorstonden, zijn ze klaar voor de toekomst. “De afgelopen jaren hebben we verschillende diensten geschrapt, ons tot de essentie herleid – waar zijn we sterk in en waar niet. En nu willen we onze expertise op elk domein uitbreiden en nog versterken. Daarvoor zijn we ook steevast op zoek naar extra mensen. Concreet hebben wij vacatures openstaan voor digital marketeers, projectmanagers, copywriters en pr-consultants,” klinkt het. 

Niels Janssens begon zijn carrière in 2007 als journalist bij Joepie en werd er later hoofdredacteur. In 2015 ging hij aan de slag als pr-specialist en copywriter bij Remy Communication. Sinds 2018 is hij er verantwoordelijk voor de cel public relations en all things copy.  

Hendrik-Jozef Bisschop begon zijn carrière in 2013 bij marketing- en communicatiebureau INXCO, waar hij senior grafisch vormgever was toen het bedrijf overgenomen werd door de Primetime Group. Sinds 2018 is hij coach van de studio, de grafische afdeling binnen Remy Communication.