Twee Europese Digiday Marketing Awards voor Mediahuis Advertising

Awards / News

Twee op vier voor Mediahuis Advertising tijdens de Europese Digiday Marketing & Advertising! Op 3 december kregen de teams tijdens een livestream te horen dat ze twee awards ontvangen op een totaal van vier inzendingen. Zowel MH Brand Studio als MH Data Studio tonen daarmee aan hoe snel ze zich als relatief jonge advertentiestudio’s op de internationale kaart hebben gezet.

MH Brand Studio werd verkozen tot ‘Best In-House/Brand Studio’

De creatieve advertisingunit, MH Brand Studio, behaalde goud als beste Brand Studio van Europa en neemt daarmee met grote trots de fakkel over van zwaargewicht CNN. Met de lancering van een nieuw datagedreven product, namelijk ‘content profiling’, een aantal sterke partnerships zoals AXA Insurance Belgium & De Plezantste Gemeente van Het Nieuwsblad, een getalenteerd freelancenetwerk en meer bewees MH Brand Studio een internationale erkenning te verdienen.

“Trots op dit team, en blij met de erkenning. We hebben de voorbije jaren keihard aan de weg getimmerd om de meest toonaangevende studio te worden. Deze award vormt de bekroning voor een uitdagend jaar waarin we onze klanten maximaal wisten te ondersteunen met passende creatieve campagnes,” vertelt Hans De Loore, head of Mediahuis Brand Studio.

Mediahuis & Piano kreeg goud voor ‘Most Effective/Measurable Campaign’

Samen met Mediahuis Data Studio en Mediahuis Brand Studio diende Piano (Cxense) het datagedreven branded contentproduct ‘content profiling’ in. Dit product werd begin 2020 door MH Advertising op maat van Activia ontwikkeld en nadien verder gecommercialiseerd. Een voorbeeld van het perfecte huwelijk tussen content en data volgens de jury van de Europese Digiday Marketing Awards.

“Dankzij de combinatie van creativiteit en technologie van Mediahuis, konden we onze target group op een relevante en betekenisvolle manier bereiken met authentieke content,” zegt Eline Van Exel, group brand manager soft functionals Activia & Actimel. Heleen De Winne van Mediahuis Data Studio besluit enthousiast: “We zijn vanuit MH Data Studio bijzonder tevreden met deze erkenning. De lancering van ‘content profiling’ als commercieel product staat symbool voor een straffe interne samenwerking tussen MH Data & MH Brand Studio.”