Twee Selligent Awards voor Emakina

Awards / News

emakinaEmakina ontving twee belangrijke prijzen op het 2016 Selligent Awards gala, dat plaatsvond tijdens de River Summit in Lissabon. Selligent is wereldwijd de grootste onafhankelijke aanbieder van één-op-één oplossingen voor relatiemarketing. Emakina won niet alleen de Selligent 'Campaign of the Year'-trofee, maar ook de '2016 Best Creative' Award. Naast deze twee overwinningen was Emakina ook een van de zes genomineerden voor de publieksprijs, met zijn Audi-dealership evenement. In voorgaande jaren was het al prominent aanwezig op de Selligent Awards, met genomineerde cases zoals Samsung World, Audi A3, en de Beru Original-contest, die vorig jaar werd beloond met een speciale juryprijs.

Het project voor My Way werd uitgeroepen tot 'Campagne van het Jaar' en werd ook gekroond tot ‘Beste creatieve case’. My Way, een netwerk voor tweedehandsauto’s, bereikte Belgische studenten én hun ouders op een originele manier door een slimme en vriendelijke vorm van (E-)chantage toe te passen. Emakina had daarbij een primeur: het combineerde Selligent-tools op een volledig nieuwe manier met Google DoubleClick. Het paste de DoubleClick-parameters aan om sterk gepersonaliseerde retargeting-banners met leuke 'bedreigingen' te plaatsen op de computers van de ouders. Zo ontstond een levendige discussie in markt én kreeg My Way veel aandacht.

Emakina werd ook genomineerd voor de publieksprijs voor zijn Audi dealership nights campagne. Bij deze marktactivering draaide de intelligente motor van Selligent op volle toeren, met als resultaat 65 vlekkeloos gecoördineerde gelijktijdige "dealership-nachten". Emakina vereenvoudigde met Selligent het complex beheer van uitnodigingen en evenementen, waarbij het diverse databases en informatie bij alle dealers intelligent bundelde.